ایرانجهانخاورمیانهسیاست

بایدن با استقبال از دولت جدید اسرائیل، بر حمایت امنیتی خود از این کشور در برابر ایران تاکید کرد 

رئیس جمهور آمریكا اعلام کرد كه واشنگتن همچنان به امنیت اسرائیل پایبند است و با دولت جدید اسرائیل در برابر ایران همکاری خواهد كرد. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا پس از آنكه پارلمان اسرائیل شامگاه یکشنبه ۲۳ خرداد به نخست وزیری ۱۲ ساله بنیامین نتانیاهو پایان داد، اعلام کرد كه واشنگتن همچنان به امنیت اسرائیل پایبند است و با دولت جدید اسرائیل همکاری خواهد كرد.

در بیانیه ای که هیچ اشاره ای به نتانیاهو نشده، بایدن از ائتلاف دولت جدید به رهبری ملی گرای نفتالی بنت استقبال کرد و بر روابط ایالات متحده و اسرائیل تاکید کرد.

کاخ سفید گفت که بایدن روز یکشنبه “برای رساندن تبریک گرم” با بنت  صحبت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن “عزم راسخ خود را برای تعمیق همکاری بین ایالات متحده و اسرائیل در مورد چالش ها و فرصت های فراوان منطقه ابراز داشت. رهبران توافق کردند که آنها و تیم هایشان در مورد همه مسائل مربوط به امنیت منطقه، از جمله ایران، از نزدیک مشورت کنند.”

بایدن گفت: “ایالات متحده همچنان در حمایت از امنیت اسرائیل مصمم است. دولت من کاملا متعهد به همکاری با دولت جدید اسرائیل برای پیشبرد امنیت، ثبات و صلح برای اسرائیلی ها، فلسطینی ها و مردم در سراسر منطقه است.”

لوید آستین، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز با صدور بیانیه هایی از همتایان خود در دولت جدید اسرائیل استقبال کردند.

نفتالی بنت، وزیر دفاع سابق و یک میلیونر، با کسب آراء اکثریت پارلمان پیروز شد.

نتانیاهو، فردی که طولانی ترین مدت نخست وزیری در اسرائیل را داشته، قول داد که به زودی به قدرت برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا