جهان

بیش از ۱۶۰ افغان در سرمای زمستان جان باختند

مقامات افغانستان روز پنج‌شنبه ۶ بهمن اعلام کردند که در سخت‌ترین زمستان یک دهه اخیر در این کشور بیش از ۱۶۰ افغان جان باختند در حالی که بسیاری از شهروندان افغان می‌گویند قادر به تهیه سوخت برای گرم کردن خانه‌های خود در دمای بسیار زیر صفر نیستند.

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت امور رسیدگی به حوادث افغانستان گفت: «از روز ۲۰ دی تاکنون ۱۶۲ نفر به خاطر سرمای هوا جان باخته‌اند.»

سردترین زمستان در ۱۵ سال اخیر افغانستان که سرمای آن به ۳۴ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسیده است، افغانستان را در میانه یک بحران اقتصادی فلج کرده است.

بسیاری از گروه‌های امدادی طی هفته‌های اخیر در پی تصمیم دولت طالبان مبنی بر عدم اجازه به زنان برای کار در سازمان‌های مردم‌نهاد، عملیات خود را در افغانستان به طور نسبی به حالت تعلیق درآورده‌اند و همین باعث شده که کار امدادرسانی در این کشور به‌مراتب کندتر شود.

خبرنگار رویترز از کابل گزارش می‌دهد که در این شرایط کودکان در میان زباله‌ها به دنبال پلاستیک می‌گردند بلکه بتوانند آن را بسوزانند، چرا که قادر به خرید هیزم یا زغال سنگ نیستند.

مارتین گریفیتس، رئیس کمک‌های سازمان ملل متحد در سفری که این هفته به کابل داشت، گفت سازمان ملل تلاش می‌کند تا طالبان ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های امدادی را لغو کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا