اجتماعیایرانسیاست

تجمع غیزانیه در اعتراض به فقدان آب، با تیراندازی نیروی انتظامی همراه شد

گروهی از مردم منطقه غيزانيه در الاحواز برای اعتراض به نبود آب، جاده اصلی این منطقه را مسدود کردند که بر اساس فیلم ها و گزارش‌های منتشر شده با تیراندازی ماموران همراه بود.

غیزانیه که در در ۴۵ کیلومتری الاحواز قرار دارد روز شنبه ۳ خرداد در اعتراض به بی توجهی مسئولان به تامین نشدن آب شربشان اقدام به بستن جاده احواز- رامهرمز- امیدیه کردند.

در ویدئوهای منتشر شده از اعتراضات صدای تیراندازی ممتد شنیده می‌شود.

سرهنگ محسن دالوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این خبر گفته که «پلیس با استفاده از سلاح ساچمه ای پلاستیکی ضد شورش دو نفر از تجمع کنندگان را  به صورت سطحی مجروح و بازداشت کرد.»

در سال‌های اخیر خطه الاحواز شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده است‌. در اعتراضات آبان ۹۸، چند شهر این خطه، از جمله ماهشهر، صحنه شدیدترین سرکوب‌ها از سوی نیروهای امنیتی و سپاه جمهوری اسلامی بودند.

گزارش‌های منتشر شده همچنین حاکی‌ست که دیروز جمعه، ۲خرداد نیز تعدادی از کارگران شهرداری منطقه ۶ احواز که در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان دست از کار کشیده بوده‌اند، در حمله نیروهای یگان ویژه مجروح شدند.

بر اساس این گزارش‌ها، شماری از کارگران بر اثر شلیک گلوله از سوی نیروهای یگان‌ویژه مجروح شده و یکی از کارگران به نام رضا شریفی نیز بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا