اقتصادجهانسلامتی و زندگیمحیط زیست

اشیأ چرمی موجود در بازار که به دلیل کرونا بسته بود، کپک زدند.

در عکسهایی که در یک مرکز خرید به نام «متروجایا» در مالزی گرفته شده است، بسته ماندن به مدت طولانی به دلیل کرونا باعث کپک زدن اشیأ چرمی شده است.

به اطلاعیه‌ای که در این رابطه در صفحه رسمی فیس‌بوک مرکز خرید در تاریخ ۱۱ مه منتشر شده می توانیم دسترسی داشته باشیم. در این اطلاعیه گفته شده است که منظور از به اشتراک گذاشته شدن عکس‌ها در رسانه های اجتماعی برای اطلاع مسئولان مرکز و پیش‌گیری از احتمالاتی که دوباره ممکن است باعث بوجود آمدن کپک شود، می باشد.

کپک چرا ایجاد می شود؟

کپک در نتیجه نوعی قارچ شکل می گیرد و اسپورهایی (در باکتریولوژی ساختاری تولیدمثلی است که برای پراکنش نسل آن موجود و بقا در شرایط سخت برای مدت‌های مدید سازگار شده‌است.) که در هوا شناورند با نشستن به یک زمین ایده‌آل کپک را تشکیل می‌دهند. به خصوص محیط های مرطوب و تاریک برای ایجاد کلنی های جدید کپک ایده آل هستند.

اگرچه این مرکز علت دقیق کپک روی محصولات را توضیح نمی دهد، اما این واقعیت که سیستم های تهویه مراکز خرید که تقریباً دو ماه بسته شده اند و کار نمی کنند، ممکن است یک محیط ایده آل برای شکل گیری کپک آماده کرده باشد.

در مالزی، که اولین مورد مبتلا به کرونا در ژانویه سال ۲۰۲۰ شناسایی شد، از ۲۰ مه تاکنون تعداد ۶ هزار و ۹۷۸ مورد مبتلا شناسایی کرده است، و تعداد افرادی که به دلیل بیماری همه گیر جان خود را از دست داده اند ۱۱۴ نفر است.

دولت از ۱۸ مارس در راستای اقدامات بر علیه بیماری همه گیر کووید-۱۹ اعلام کرد که مسافرت بین شهری، بسته شدن مراکز خرید و همچنین اقدامات دیگر را به مرحله اجرا در آورده است.

در این عکسها نیز کالاهای چرمی کپک زده در یک مرکز خریدی است که در جارچوب اقدامات کووید-۱۹ بسته شده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا