ایرانسلامتی و زندگی

تجهیزات مورد نیاز بسیاری از بیمارستان‌های ایران فاجعه است؛ حتی گان و ماسک نیز پیدا نمی‌شود

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه وضعیت تجهیزات مورد نیاز کادر درمان در بسیاری از بیمارستان‌ها «فاجعه» است، گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها با کمبود گان و ماسک مواجه هستند.

محمدرضا شریفی مقدم، روز دوشنبه ۱۸ مرداد با اعلام این خبر به رکنا گفت: «در عمده بیمارستان ها اصلا ماسک N95 پیدا نمی شود. کمبود تجهیزات نیز منجر به آن شده است که در بیشتر بیمارستان ها پروتکل های بهداشتی به هیچ وجه رعایت نشود و به همین دلیل شاهد ابتلای پرستاران به نوع شدید بیماری کرونا هستیم.»

شریفی مقدم گفت: «وقتی که دولت حمایت های لازم را از مردم انجام نمی دهد و مردم هم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجهی می کنند، طبیعتا بیشترین فشار کرونا بر کادر درمان وارد می شود.»

وی تصریح کرد، «تعداد پرستاران در ایران یک سوم استانداردهای جهانی است و نسبت تعداد پرستار به جمعیت کشور در ایران در سطح کشورهای عقب افتاده دنیاست.»

به گفته دبیرکل خانه پرستار به دلیل عدم حمایت دولت از پرستاران «بسیاری از پرستاران با مشکلات روحی و روانی ناشی از استرس کار مواجه» هستند.

شریفی مقدم گفت: «افرادی به من خبر داده اند که با وجود درگیری ریه بالای ۶۰ درصد نتوانسته اند در بیمارستان های دولتی جا پیدا کنند. این در حالی است که این افراد از نظر علمی باید در آی‌سی‌یو بستری باشند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا