آذربایجانایرانمحیط زیست

تخریب محیط‌زیست زنوز؛ نماینده مردن و جلفا مردم را مقصر عدم فعالیت‌های معادن مرند خواند

معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا سه‌شنبه ۳۰ شهریور، از فعالیت‌های شرکت معادن آذر مس کان ایرانیان بازدید و مردم را مقصر اصلی عدم فعالیت‌های معادن شهرستان مرند خواند.

با وجود اعتراض‌های پی در پی اهالی شهر زنوز، دوستداران و فعالین محیط زیست نسبت به تخریب منابع طبیعی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت «شرکت معادن آذر مس کان ایرانیان» مکتشف معدن مس و طلای آدینه زنوز، معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا از فعالیت‌های این معدن بازدید و مردم را مقصر اصلی عدم فعالیت‌های معادن شهرستان مرند خواند.

به گزارش چینار، عصر سه‌شنبه ۳۰ شهریور، معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا با حضور در محدوده معدنی آدینه زنوز گفت: «ظرفیت معادن شهرستان مرند می‌تواند ضمن اشتغالزایی و آبادانی، توسعه شهرستان را به همراه داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری مردم، ۷۶ درصد معادن مرند غیرفعال هستند.»

بر اساس این گزارش، معصومه پاشایی هنگام بازدید از محدوده معدنی آدینه زنوز، معدن مدنظر را «معدن مس کوهناب» خطاب نموده که این مورد هم با اعتراض مردم زنوز مواجه شده است.

این در حالیست که شرکت معادن آذر مس کان ایرانیان که در ماه‌های گذشته با مخالفت اهالی زنوز مجبور به تعطیلی فعالیت‌های خود در معدن آدینه زنوز از توابع شهرستان مرند شده بود، اخیرا از سوی روستای کوهناب (گون او) واقع در دهستان دولت‌آباد بخش مرکزی شهرستان مرند که به صوفیان و نهایتا به تبریز ختم می‌شود، اقدام به ساخت جاده جهت دستیابی به اراضی معدنی آدینه زنوز نموده‌ تا ارتباط فیزیکی با مردم معترص زنوز نداشته باشد.

با وجود اینکه بارها اهالی زنوز و دوستداران محیط زیست نسبت به تخریب منابع طبیعی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت معدن طلا و مس آدینه زنوز هشدارهای کافی را از طرق مختلف داده‌اند، اما مسئولان بی توجه به این هشدارها به حمایت از «شرکت معادن آذر مس کان ایرانیان» مکتشف معدن مس و طلای آدینه زنوز پرداخته‌اند.

حتی بنا به گفته‌ی اعضای «کمپین مخالفان استخراج معدن آدینه»، مردم معترض زنوز چندین بار از نماینده مرند و جلفا جهت حضور در زنوز دعوت نموده‌ و حتی با نگارش نامه اعتراض خود را در رابطه با فعالیت معدن آدینه زنوز اعلام نموده بودند، اما ایشان از حضور در زنوز امتناع نموده و نامه‌ آنها را نیز بی پاسخ گذاشته است.

گفتنی است دوستداران محیط زیست اقدام به برگزاری کمپین و جمع آوری امضای الکترونیک با هدف «جلوگیری از ادامه فعالیت‌های معدنی تهدید کننده حیات و معاش منطقه زنوز» در سایت کارزار نموده‌اند. در راستای برگزاری این کمپین نامه‌ای خطاب به مسئولان نیز نوشته شده است که تا زمان تنظیم این گزارش ۹۸۶۳ نفر آن را امضا نموده‌اند.

برای امضای این کمپین به این لینک کلیک کنید:

https://www.karzar.net/16688

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا