جهانسیاست

«جَک ما»، معروف به استیو جابز چین دو ماه است که مفقود است

بر اساس گزارش فعالین اویغور، «جَک ما»، معروف به استیو جابز چین، بنیانگذار «علی‌بابا» و شرکت «فین تک» با ارزش‌ترین فناوری مالی جهان، از مدت دو ماه پیش مفقود شده است.

این میلیاردر بزرگ در بیشتر حرفه های تجاری خود بیش از «علی بابا» در کار تجاری «ای‌ان‌تی» خود به اوج رسیده است. فناوری هوش مصنوعی توسعه یافته توسط «ای‌ان‌تی» فایننشنال حتی در دانشکده بازرگانی هاروارد تدریس می‌شود.

اگرچه «ای‌ان‌تی» فایننشنال وعده داده بود كه تغییرات اساسی در سیستم مالی چین ایجاد خواهد كرد، اما منافع الیگارشی مالی سابق نزدیك به شی جی‌پینگ را تهدید كرد.

اخیراً لیست مالی «ای‌ان‌تی» فایننشنال در بورس سهام شانگهای نیز ممنوع شد.

به گفته شی جی پینگ، رئیس جمهور چین «جک ما» بیش از حد بزرگ شده و احتمالاً به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود. با این حال، «جک ما» به عنوان شخصی که به خاطر کاریزمای خود شهرت دارد و هم در چین و هم در صحنه بین المللی مورد احترام است، در واقع شی جی پینگ را بسیار آشفته کرده بود.

فعالین سیاسی اویغور پیش بینی می کنند که شی  جی پینگ، رئیس جمهور چین، به زودی یکی یکی میلیاردرهای چینی را شکار خواهد کرد.

فعالین سیاسی اویغور همچنین پیش‌تر، با پیش‌بینی این موضوع گفته بودند که «جک ما» باید به عنوان یک پناهنده سیاسی به ایالات متحده برود.

چین در حال گسترش سیاستهای توسعه‌طلبانه خود به جهان است. اویغورها در واقع آخرین سنگر در مقابل آفت توسعه‌طلبی چین هستند. به همین دلیل اویغورها وقتی سقوط کنند، دنیا بهای زیادی پرداخت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا