جهان

«جیش الهند»، مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل را پذیرفت

رسانه‌های هند و‌ اسرائیل جزئیات جدیدی از انفجار بمب نزدیک سفارت اسرائیل در دهلی‌نو منتشر کرده‌اند و اعلام کردند سرویس امنیتی هند تحقیقات درباره این بمبگذاری را آغاز کرده است.

رسانه های هند روز شنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۹۹ گزارش دادند که یک گروه به نام «جیش الهند» مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو را بر عهده گرفته است.

روز جمعه ۱۰ بهمن، در انفجار یک بمب دست‌ساز نزدیک سفارت اسرائیل در دهلی‌نو به گفته مقام‌های پلیس هند هیچ آسیبی به سفارت نرسیده و کسی نیز زخمی نشده است.

در همین حال روزنامه اسرائیلی جروزالم پست به نقل از رسانه‌های هند نوشت، نیروهای امنیتی هند از اداره مهاجرت این کشور خواسته‌اند تا لیستی از ایرانی‌هایی که اخیرا وارد هند شده‌اند را در اختیار آنها قرار دهد.

این روزنامه به نقل از شبکه محلی «والا» نوشته است که نیروهای امنیتی از «چند ایرانی» به ظن دست داشتن در این بمب‌گذاری بازجویی کرده‌اند.

جروزالم پست همچنین نوشته است که یک مقام امنیتی به شبکه «ان. ۱۲» گفته است، هدف این «حمله تروریستی» آسیب رساندن به اسرائیلی‌ها بوده است.

این روزنامه به نقل از «ایندیا تودی» نوشته است گروه «جیش الهند» در بیانیه یک و نیم صفحه‌ای خود که در محل انفجار جا گذاشته، ضمن به عهده گرفتن مسئولیت این انفجار از قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس یاد کرده است.

«تایمز اسرائیل» هم به نقل از یک رسانه محلی هندی به نام «سیاست» نوشته که در این بیانیه همچنین به ترور محسن فخری‌زاده، اشاره شده است.

در فاصله ۱ کیلومتر و ۴۰۰ متری محل انفجار در همان زمان رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند در بلوار راج‌پت در یک مراسم ملی نظامی شرکت داشتند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا