خاورمیانه

حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق و جنوب این شهر خسارت‌های جانی و مالی به جا گذاشت

هواپیماهای جنگنده اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و اهدافی در جنوب پایتخت سوریه حمله کردند که در پی این حمله‌ها تلفات جانی و خسارت‌های مالی گزارش شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، گزارش داد در این حمله‌ها پنج سرباز کشته شدند و برخی خسارت‌های مادی به بار آمد. سانا خاطرنشان کرد که پدافند هوایی سوریه بیشتر موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرده است.

با این حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد در حمله جدید اسرائیل، هفت شبه‌نظامی وابسته به ایران و حزب‌الله کشته شدند.

اسرائیل درباره این گونه حمله‌ها به سوریه اظهارنظر نمی‌کند اما بارها تایید کرده که صدها عملیات علیه مواضع نیروهای مورد حمایت ایران در سوریه انجام داده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت درپی حمله‌های اخیر اسرائیل به مواضع حزب‌الله و شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه، این نیروها از این مناطق آغاز به عقب‌نشینی کرده‌اند.

در ساعات اولیه بامداد دهم شهریور، جنگنده‌های اسرائیل در دو عملیات جداگانه فرودگاه‌های بین‌المللی حلب در شمال سوریه و حومه دمشق را هدف حمله هوایی قرار دادند. این حمله‌ها به فرودگاه حلب خسارت‌های سنگینی وارد کرد و به توقف موقت فعالیت آن منجر شد.

روز پنجشنبه سوم شهریور نیز نیروی هوایی اسرائیل حومه شهر مصایف در شمال غربی سوریه را هدف قرار داد. طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این حمله یک انبار هدف قرار گرفت و بیش از هزار موشک ساخت ایران در آن منهدم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا