اجتماعیایرانسیاست

حکم اعدام برای يكى از بازداشتی‌های آبان ۹۸ در جراحى (چمران)؛ پس از این خبر همسرش فوت كرد

دادگاه انقلاب برای يكى از بازداشتی‌های آبان ۹۸ در جراحى (چمران) احواز حکم اعدام صادر کرد که پس از این خبر همسر متهم نیز فوت كرد.

عباس شليشات (دريس) شهروند عرب، ۴۵ ساله، متاهل، از اهالى جراحى بندر معشور (ماهشهر) به اتهام آنچه تيراندازى به طرف ماموران در اعتراضات آبان ۹۸ در كشتار نيزار جراحى (شهر چمران) عنوان شده، به اعدام محكوم شد.

عباس شليشات (دريس) در اوائل آذرماه ۱۳۹۸ همراه برادرش بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

منابع حقوق بشر عرب احوازی از شهر جراحى بندر معشور مى گويند: «عباس شليشات به اتهام تيراندازى به طرف نيروهاى نوپو وكشتن رضا صيادي در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه بازداشت كردند اما او هيچگونه ارتباطى با اين موضوع نداشته است.» 

شاهد عيني (ح.ع) كه در روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۸ در تجمع اعتراضى مسالمت آميز مردم جراحى در ميدان بعثت  شركت كرده بود، گفته است: «به دليل زياد بودن مردم و هجوم نيروهاى بسيج، سپاه و نوپو و تيراندازى مستقيم آنها، مجبور شديم به طرف شهر عقب نشينى كنيم. نيروهاى نوپو از جمله رضا صيادى به طرف مردم تيراندازى مى كردند و شخص مذكور از پشت، تير به بدن او اصابت مى كند و اين امر توسط كارشناسى كه صحنه حادثه را بررسى كرده است، تاييد شده است.» 

اين شاهد از اهالى شهر جراحى افزود: «از عباس شليشات اعترافات تلويزيونى دروغين تحت فشار و شكنجه مبنى بر تيراندازى و كشته شدن يك مامور گرفته شد. عباس شهروند عرب شاغل در فروش دام و كار آزاد بوده است و در اوائل آذرماه ۹۸ همراه برادرش حسين شليشات بازداشت شده است.»  

منابع محلى همچنین گفته‌اند: «بعد از شنيدن صدور حكم اعدام، همسر عباس شليشات (دريس) فوت كرد.»

اين منبع افزود كه برادر عباس بنام محسن شليشات (دريس) نيز حكم ابد براى او صادر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا