ایران

رئیس سازمان زندان‌ها: در زمینه پابند الکترونیکی به تولید انبوه رسیده‌ایم

غلامعلی محمدی، رئیس زندان‌های ایران از «تولید انبوه» پابند الکترونیکی در جمهوری اسلامی خبر داد و گفت که طی سه ماه اخیر، تعداد زندانیانی که به آنها پابند الکترونیکی زده شده «نزدیک به دو و نیم برابر» شده است.

رئیس زندان‌های ایران دوشنبه، ششم تیر، در برنامه تلویزیونی «صف اول» همچنین گفت طی دو هفته آینده، ۱۲ هزار و ۵۰۰ پابند الکترونیکی دیگر در ایران تولید خواهد شد.

وی افزود که با رسیدن آمار پابندها به ۱۵ هزار، پیش‌نویس بخشنامه‌ استفاده از آنها به رئیس قوه قضائیه ارائه می‌شود تا در صورت تائید، قضات بیش از پیش نسبت به صدور آراء جایگزین حبس اقدام کنند.

آن‌طور که وی گفته، در حال حاضر، سه هزار و ۲۰۰ پابند الکترونیکی در انبار زندان‌های ایران موجود است و با اضافه شدن ۱۲ هزار و ۵۰۰ پابند دیگر طی دو هفته آینده، باید بخشنامه استفاده از آن پیشنهاد شود.

مقام‌های جمهوری اسلامی استفاده از پابند الکترونیکی را از راه‌های کاهش ازدحام در زندان‌های ایران عنوان می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها روز دوشنبه در ادامه از «افزایش تراکم جمعیت کیفری» در زندان‌های ایران خبر داد و همچنین گفت که «هم‌اکنون حدود ۶۰ و خرده‌ای درصد زندانیان ما متأهل و مابقی مجردین یا افرادی هستند که متارکه کرده‌اند یا با فوت همسران‌شان مواجه شده‌اند.»

پابند الکترونیکی که به سازمان زندان‌ها این امکان را می‌دهد که بداند فرد مجرم در چه موقعیت مکانی است، به طور معمول برای جرایم تعزیری به کار برده می‌شود و نه در «حدود قصاص و دیه.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا