ایرانسلامتی و زندگی

رکوردی دیگر از شمار قربانیان کرونا در ایران؛ ۷۰۹ تن دیگر جان باختند

وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ۲ شهریور اعلام کرد، به دنبال پیشتازی کرونای دلتا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۹ تن از این بیماران در کشور جان باختند.

وزارت بهداشت ایران روز سه‌شنبه ۲ شهریور اعلام کرد، به دنبال پیشتازی کرونای دلتا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۹ تن از این بیماران در کشور جان باختند. این برای اولین بار از تاریخ شیوع کرونا در ایران است که شمار جان باختگان به دلیل این ویروس، طی یک روز از مرز ۷۰۰ نفر می‌گذرد.

مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۰۳ هزار و ۳۵۷ نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۲ شهریور، بر اساس آنچه از سوی وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود، ۴۰ هزار و ۶۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که آمار واقعی و گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که آمار مبتلایان و مرگ و میر در ایران ۲ تا ۳ برابر آمار اعلام شده است.

در تصاویری که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به دلیل نبود تخت خالی، بیماران بدحال کرونایی بر روی کف کریدورها و حیاط بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

اخیرا نیز سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد که بر اساس آن ۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران بعد از دریافت دوز دوم واکسن کرونا فوت کرده اند که این رقم ۷۵ برابر شاخص جهانی است.

علی خامنه‌ای روز جمعه ۱۹ دی‌ماه در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اعلام کرده بود: “ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است.”

وی همچنین روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در سخنرانی تلویزیونی گفت که با وجود پرداخت بهای واکسن، فروشندگان خارجی بدعهدی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا