آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی و رضا واثقی مشخص شد

جلسه رسیدگی به اتهامات علی و رضا واثقی، فعالین مدنی آذربایجانی که ابلاغیه‌های آن به طور جداگانه به دستشان رسیده، شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل خواهد بود.

علی و رضا واثقی، فعالین مدنی آذربایجانی روز دوشنبه ۶ مرداد با دریافت ابلاغیه‌های جداگانه مطلع شده‌اند که در ساعت ۹ صبح ۲۰ مرداد جهت رسیدگی به اتهامات انتسابی در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل حاضر شوند.

اتهام انتسابی علیه آنان «ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق انتشار شب نامه های حاوی مطالب تجزیه طلبانه و قوم گرایانه» عنوان شده است.

آقایان واثقی شامگاه چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل کار خود در اردبیل با ضرب و شتم و بدون ارائه حکم قضایی بازداشت شده‌بودند.

یک روز پس از بازداشت این فعالین، روز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه محل کسب آنها توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شده بود.

به گفته همسایگان و کسبه محل، این دو برادر به‌علت اینکه خواهان رویت حکم بازداشت خود بوده اند، با ضرب و شتم شدید مأموران امنیتی روبرو شده‌اند.

این ضرب و جرح طوری بوده که همسایگان و کسبه میدان قیام اردبیل نیز ناراحت از نحوه برخورد مامورین، به آنها اعتراض کرده‌اند و در نتیجه این اعتراض، ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن همسایگان در مکان حاضر شده اند.

علی و رضا واثقی فعالین مدنی ترک، پس از یک هفته تحمل بازداشت و بازجویی روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بودند.

همچنین فعالین مدنی و مدافعان حقوق بشری شهر اردبیل روز ۲۳ خرداد با دیوارنویسی در سطح این شهر، ضمن محکوم کردن بازداشت همراه با ضرب و شتم علی و رضا واثقی فعالین مدنی-سیاسی ترک خواستار آزادی بی قید و شرط این فعالین شده بودند.

علی واثقی در تاریخ ۱۱ تیر ۹۷، همراه با چندین تن دیگر در رابطه با مراسم قلعه بابک توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت شد.

وی در خصوص این پرونده در شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه و در نهایت در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷، از اتهامات مطروحه تبرئه شد.

علی واثقی همچنین پیش از آن در سال ۹۴ در جریان اعتراضات خیابانی به برنامه تلویزیونی «فتیله» نیز بازداشت و پس از یک ماه آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا