جهانخاورمیانهدانش و فن آوریسیاست

سیر صنایع دفاعی ترکیه از مته‌خان تا اردوغان در نمایشگاه تکنوفست

در نمایشگاه تکنوفست، که ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر در فرودگاه آتاتورک استانبول برگزار می‌شود، سیر صنایع دفاعی ترکیه از مته‌خان تا اردوغان به نمایش گذاشته می‌شود.

در نمایشگاه تکنوفست، که در ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر در فرودگاه آتاتورک استانبول برگزار می شود، یک تونل زمانی در غرفه «ریاست صنایع دفاعی ترکیه» ایجاد شده که تحولات صنایع دفاعی این کشور را از قرن سوم قبل از میلاد تا به امروز تحت یک جدول زمانی ارائه می دهد.

جدول زمانی با عنوان “صنایع دفاعی تورک از گذشته به آینده” از بخش‌های:  “سلاح، تجهیزات جنگی و سکوها”، “تاسیسات صنعتی”، “دوره ۱۹۸۵-۲۰۰۴” ، “دوره ۲۰۰۴-۲۰۱۴” ، “۲۰۱۴ و پس از آن: دوره فناوری های پیشرفته”، “پروژه های آینده” و “مدیریت صنایع دفاعی از توپخانه تا ریاست صنایع دفاعی” تشکیل می شود.

آناتولی

در هر بخش، اطلاعات مربوط به تاریخ صنایع دفاعی تورک، همراه با محتوای بصری غنی، در معرض نمایش گذاشته می‌شود.

جدول زمانی با مته خان، که سیستم ارتش دهگانه را در قرن سوم قبل از میلاد تحت امپراتوری تورک هون به وجود آورد، آغاز می شود و با تصویر رجب طیب اردوغان، در حالی که پهپاد آکینجی را امضا می‌کند، پایان می یابد.

آناتولی

هدف از جدول زمانی که دستاوردها، ابتکارات و مشارکت تورکان در زمینه صنایع دفاعی را در طول تاریخ آشکار می کند، افزایش “سواد دفاعی” است.

علاوه بر این، هدف این تونل معرفی پیشرفت هایی است که با توجه به چشم انداز جدید بر اساس “ژرفای فناوری” و “اثربخشی جهانی” در صنایع دفاعی ترکیه انجام شده و کمک به درک این امر است که این پیشرفت‌ها ریشه در موفقیت‌های تاریخی آن دارد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا