جهانخاورمیانهسیاست

شمار کشته شدگان انفجار فرودگاه کابل به ۹۰ نفر رسید؛ بایدن وعده انتقام داد

شمار کشته شدگان انفجارها در فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل، پایتخت افغانستان، به ۹۰ نفر رسید و دست کم ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

شمار کشته شدگان انفجارها در فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل، پایتخت افغانستان، به ۹۰ نفر رسید و دست کم ۱۵۰ نفر زخمی شدند.

اما گزارش‌های دیگری نیز منتشر شده که خبر از افزایش شمار کشته شدگان به ۱۳۰ نفر می‌دهد. آمارها در مورد تعداد دقیق کشته های افغان هنوز به درستی روشن نیست.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، در این حملات دست کم ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قول داد که انتقام این حملات را بگیرد و گفت که “کسانی که این حمله را انجام داده اند” شکار خواهند شد.

سرهنگ بیل اوربان، سخنگوی نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در حملات تروریستی در فرودگاه به ۱۳ نفر و زخمی ها به ۱۸ نفر افزایش یافت.

بایدن پس از کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی در این حملات در کاخ سفید کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

بایدن سخنان خود را با گفتن اینکه “روز سختی است”، شروع کرد و سپس افزود: “این حمله توسط گروه موسوم به داعش/خراسان انجام شد و جان سربازان آمریکایی محافظ فرودگاه را گرفت و برخی از آنها زخمی شدند. علاوه بر این، بسیاری از غیرنظامیان جان خود را از دست دادند.”

بایدن همچنین خاطرنشان کرد که تعداد افرادی که از ۱۴ آگوست از افغانستان خارج شده اند از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

رییس جمهور آمریکا گفت: “پیام من به کسانی که این حمله را سازماندهی کردند و کسانی که می خواهند به آمریکا آسیب برسانند این است که ما نمی بخشیم، فراموش نمی کنیم. شما را می گیریم و مجبور به پرداخت تاوان آن می‌کنیم.”

بایدن اظهار داشت که آنها اطلاعاتی مبنی بر حمله داعش/خراسان به فرودگاه کابل در چند هفته اخیر دریافت کرده بودند و به همین دلیل مصمم هستند تا ۳۱ آگوست ماموریت خود را در افغانستان به پایان برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا