ایرانسلامتی و زندگی

طبق آنچه اعلام می‌شود طی یک روز بیش از ۵۰ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شدند

به دنبال پیشتازی کرونای دلتا در ایران در سایه نبود واکسن و روند صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ هزار و ۲۲۸ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

به دنبال پیشتازی کرونای دلتا در ایران در سایه نبود واکسن و روند صعودی ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ هزار و ۲۲۸ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۶۲۵ تن از بیماران کووید-۱۹ در ایران جان خود را به از دست دادند  و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۹ هزار و ۱۰۸ نفر رسید.

گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که آمار مبتلایان و مرگ و میر در ایران دو یا سه برابر آمار اعلام شده است. در تصاویری که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به دلیل نبود تخت خالی، بیماران بدحال کرونایی بر روی کف کریدورها و حیاط بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

این در حالیست که علی‌رغم اعلام تعطیلی دو هفته‌ای کشور، مراسم عزاداری محرم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در حال برگزاری است.

بسیاری از مسئولین و کارشناسان بهداشتی و درمانی می‌گویند با ادامه این روند، ایران تا پایان سال جاری موج ششم و چه بسا هفتم این بحران را تجربه خواهد کرد.

منتقدان افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را بیشتر ناشی از تعلل در واردات واکسن‌ می‌دانند. از زمانی که علی خامنه‌ای، رهبر ایران اعلام کرد «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است» تا چند روز پیش که گفت «واکسن به هر شکل ممکن تامین شود»، ده‌ها هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی طی پژوهشی با استناد به آمار رسمی سازمان ثبت احوال ایران نشان داده که شمار قربانیان کرونا در ایران نه «۹۷ هزار و ۸۲۸ نفر» اعلام‌شده توسط دولت، بلکه ۱۹۴ هزار نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا