اجتماعیایرانجهانسیاست

عفو بین‌الملل خاستار آزادی بدون قید و شرط حامد قره‌اوغلانی شد

سازمان عفو بین الملل ضمن هشدار درباره احتمال «تشنج های خطرناک» حامد قره‌اوغلانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اورمیه خواستار آزادی بدون قید و شرط او شد.

حامد قره اوغلانی، شهروند آذربایجانی ساکن اورمیه از سوی دادگاه انقلاب این شهر به ۱۴ سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید، ماموران زندان از زمان بازداشت حامد قره‌اوغلانی در تاریخ ۷ تیر ۹۹، از تحویل داروهای او که خانواده اش بطور منظم به زندان تحویل میدادند، خودداری کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، مسئولین زندان همچنین از انتقال او به یک مرکز درمانی تخصصی برای معاینات مغز و اعصاب که باید هر شش ماه یک بار انجام می‌شد، خودداری کرده‌اند.

حامد قره اوغلانی، که علیرغم وضعیت حاد جسمانی‌اش از رسیدگی پزشکی محروم است، آذر ماه ۹۹ توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد که نهایتا رای دو قاضی دادگاه انقلاب ارومیه مبنی بر حکم حبس، بر رای قاضی سوم که حکم اعدام را برای این زندانی مدنظر گرفته بود غالب شده و حکم این زندانی با اختلاف یک رای به ۱۴ سال و یک ماه حبس منتهی شد.

همچنین بخوانید: حکم اعدام حامد قره‌اوغلانی به ۱۴ سال حبس تغییر یافت

همچنین بخوانید: پیام صوتی حامد قره‌اوغلانی به رییس قوه قضاییه: «چرا مرا مانند راهزنان ربودند، شکنجه کردند…»

اتهامات انتسابی بر علیه این زندانی سیاسی «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و ارتباط با «هواداران سازمان مجاهدین خلق» از سوی نهادهای امنیتی و قضایی عنوان شده است.

حامد قره‌اوغلانی در دادگاه اتهامات علیه خود را رد كرد اعلام کرد که اعترافاتی كه از او گرفته شده «تحت شكنجه روانی و بدون دسترسی به وكیل» صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا