آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حکم اعدام حامد قره‌اوغلانی به ۱۴ سال حبس تغییر یافت

بر اساس رأی دو قاضی از سه قاضی پرونده حامد قره‌اوغلانی، در آخرین حکم صادره محکومیت این زندانی سیاسی آذربایجانی از اعدام به ۱۴ سال حبس تغییر یافت.

هانیه قره اوغلانی، خواهر حامد در توییتی که در حساب کاربری خود به اشتراک گذاشته، اعلام کرده که «دو نفر از قضات ۱۳ سال و ۳ ماه دادند یک نفر هم اعدام صادر کرده» که بر این اساس رأی دو قاضی بر قاضی سوم که حکم اعدام داده بوده غالب شده است.نهایتاً حکم این زندانی سیاسی به ۱۴ سال و یک ماه حبس منتهی شده است.

گفتنی است که اگر این حکم در مرحله تجدیدنظر نیز تغییر نکند، بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ایران مجازات اشد یعنی ۱۳ سال حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

پیش از این، بر اساس رأی یک نفر از سه قاضی پرونده آقای قره اوغلانی، این فعال سیاسی محبوس در زندان اورمیه، از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده بود.

همچنین بخوانید: محکومیت حامد قره اوغلانی به اعدام و ۱۳ سال و ۳ ماه زندان

حامد قره اوغلانی، شهروند ساکن اورمیه روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه پس از تحمل ۲۰ روز بازجویی در اداره اطلاعات این شهر به زندان ارومیه انتقال داده شده بود.

بر اساس حکم ابلاغی، اتهام انتسابی به آقای قره اوغلانی در بخش نخست پرونده «محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران» عنوان شده است.

اتهام انتسابی به وی در بخش دوم پرونده نیز «شرکت در دوره‌های نظامی و حمله به پایگاه‌های بسیج، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری» عنوان شده است.

همچنین بخوانید: حامد قره‌اوغلانی به زندان اورمیه انتقال داده شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ مهرماه امسال در دادگاه انقلاب اورمیه برگزار شده بود.

حامد قره اوغلانی، شهروند ترک اهل اورمیه در تاریخ ۷ تیرماه توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در اورمیه منتقل شده بود.

همچنین بخوانید: حامد قره‌اوغلانی: «شرایط زندان اورمیه بسیار ناگوار و وحشتناک است»

اداره اطلاعات اورمیه ظهر روز چهارشنبه ۱۱ تیر، طی یک تماس تلفنی با خانواده آقای قره‌اوغلانی آنها را به دفتر امور پیگیری این اداره احضار کرد و با تهدید کردن آنها گفته‌اند که از ۳ سال قبل تحت نظر نهادهای امنیتی بوده‌اند.

گفتنی است که خانواده قره اوغلانی از جمله خانواده های جان باختگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق هستند.

حامد قره‌اوغلانی مبتلا به بیماری صرع است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا