آذربایجانسیاست

علی‌اف: “سارکیسیان و کوچاریان، این دو نفر شهرهای ما را به این روز رسانده‌اند”

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز در شوشا گفت: "سارکیسیان و کوچاریان، این دو نفر شهرهای ما را به این روز رسانده‌اند."

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز جمعه ۲۶ دی‌ماه ۹۹ در شوشا گفت: “برای انجام این قساوت چقدر باید در دل آنها احساسات خصمانه وجود داشته باشد. این دو نفر سارکسیان-کوچاریان بودند که این قساوت را مرتکب شدند. این دو نفر سارکسیان-کوچاریان بودند که امروز شهرهای ما را به این روز انداختند. ما راهزنان، جلادان خوجالی، قهرمانان دروغین را نابود کردیم. ارتش آنها را نابود کردیم.”

 

وی گفت: “ما شوشا را از ارتش آنها بازپس گرفتیم؛ قهرمانانه و با درنوردیدن صخره های شیب دار. ارتش آنها را با سلاح های سبک، با چاقو بر علیه توپ و تانک نابود کردیم. کجا بودند آنها؟ آنها فرار کردند و در ایروان پنهان شدند. یک نفر دماغ خود را در اینجا فرو کرده بود [اشاره به آراییک هاروتیونیان]. اما پنج روز بعد مثل خرگوش فرار کرد. آن یکی، بطور کل، اصلاً صحبت نکرد. سومی هم هست، یک جنایتکار جنگی وجود دارد – اوهانیان، که در اینجا در سرزمین ما متولد شده است. در طول جنگ، او ادعا کرد که برای دفاع از شوشا آمده است. ما او را مانند یک سگ فراری دادیم. اکنون دوباره در ارمنستان پرسه می‌زند. دهانش را باز می کند و کلمات زشتی بزبان می‌آورد. همه سرنوشت قلدر را دیدند. هیچ کس این مشت آهنین را فراموش نکند. ما کمر دشمن را شکستیم. در صورت لزوم، ما دوباره می شکنیم. کوچاریان-سارگسیان، دشمنان ملت آذربایجان، شما اینجا را به این روز انداخته‌اید. من به عنوان فرمانده کل ارتش پیروز آمدم و اینجا ایستادم، روی خاک خودم ایستادم. رد پا و گرد و خاک شما از اینجا دور شده و دیگر هرگز اینجا نخواهد بود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا