آذربایجانایران

از جلفا تا قزوین و همدان؛ شهرهای آذربایجان صحنه اعتراضات دانشجویان و معلمان

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر تبریز با تجمع در محوطه دانشگاه ضمن محکومیت آمران و عاملان حمله شیمیایی به مدارس و دانشگاهها شعار راه نفس بریده، جنبش ادامه میده سر داده اند.

روز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ در برخی شهرهای آزربایجان از جلفا تا قزوین و همدان، تبریز، زنجان و اردبیل معلمان و دانشجویان در راستای اعتراض به سریال تکراری مسمومیت دانش آموزان و دانشجویان در هفته های اخیر در محوطه دانشگاه و روبروی ادارات کل آموزش پرورش دست به تجمع های اعتراضی زده اند.

معلمان معترض با اعلام اینکه سلامت دانش آموزان خط قرمز ماست، خواستار شناسایی و محاکمه سریع آمران و عاملان حمله به حریم مدارس و دانشگاه های دخترانه شده اند.

در این راستا فرهنگیان شهرهای مختلف آزربایجان از جمله قزوین همدان، زنجان، جلفا و اردبیل همزمان با طرح خواسته های صنفی خود از جمله عدم همسان سازی حقوق و مزایا، عنوان کرده اند ما امنیت نداریم ،نه امنیت شعلی، نه امنیت روحی، نه امنیت برای اعتراض به اختلاس، تورم، گرانی، فقر، بیکاری، تبعیض، معیشت، منزلت و سلامت.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر تبریز نیز با تجمع در محوطه دانشگاه ضمن محکومیت آمران و عاملان حمله شیمیایی به مدارس و دانشگاهها شعار راه نفس بریده، جنبش ادامه میده سر داده اند.

مسمومیت دانش‌آموزان که از چهارشنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۱ در شهر قم کلید خورده بود و در آن روز ۱۸ دانش آموز دختر هنرستان نور مسموم شده و پس از آن گزارش هایی از دیگر شهرهای ایران از جمله بروجرد و تهران مخابره شده بود  ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با شدت بیشتری به آزربایجان رسیده و گزارشهایی از مسمومیت دانش آموزان  حداقل ۱۱ مدرسه در شهر اردبیل و ۱ مدرسه در شهر اصلاندوز مخابره شده بود که بعدها با افزاش آمار مدارس در شهرهای مختلف آزربایجان نگرانی از وضعیت سلامت دانش آموزان افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا