آذربایجان

فوری؛ ارتش آذربایجان گروه شناسایی-خرابکاری ارمنی را در کلبجر اسیر کرد

تصاویر ۶ تروریست ارمنی دستگیر شده توسط ارتش آذربایجان هنگام تلاش برای نفوذ در جهت یوخاری آیریم در منطقه کلبجر در شب گذشته منتشر شد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این تصاویر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، در نتیجه اقدامات عملیاتی انجام شده در جریان مین‌گذاری در جاده منتهی به مواضع ارتش آذربایجان از سوی نیروهای ارمنی، در ساعت ۰۳:۰۰ به وقت محلی، ۶ تروریست محاصره، خنثی و بازداشت شدند.

اسپوتنیک ارمنستان گزارش داد، وزارت دفاع ارمنستان نیز دستگیری شش خرابکار ارمنی را تأیید کرده است.

با این حال، وزارت دفاع ارمنستان مدعی شده که صبح روز پنجشنبه ۶ خرداد، نظامیان ارمنی در حالی که گفته می شود “کار مهندسی” انجام می دادند، در منطقه مرزی دستگیر شدند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، وزارت دفاع آذربایجان گفت که طبق اطلاعات اولیه، دو گروه خرابکار شناسایی از طرف مقابل از مرزهای بین‌المللی عبور کرده بودند. یکی از این گروهها از ۹ نفر و گروه دیگر نیز از ۱۵ نفر تشکیل شده بود. حرکت گروههای شناسایی و خرابکاری تحت کنترل در آمد.

در نتیجه اقدامات ارتش آذربایجان، ۴ افسر، از جمله ۱ افسر از اولین گروه شناسایی و خرابکاری نیروهای ارمنی و ۲ نفر از نیروهای دیگر، در مجموع ۶ نفر خلع سلاح و اسیر شدند.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان سایر سربازان ارمنی نیز بلافاصله خاک آذربایجان را ترک و عقب نشینی کردند.

لازم به ذکر است که مواضع ارتش آذربایجان در مناطق کلبجر و گده‌بی هر از چندگاهی از سوم تا پنجم خرداد از مواضع نیروهای ارمنستان در منطقه گغارکونیک این کشور مورد تیراندازی قرار می‌گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا