آذربایجانایران

لاپوشانی خبرگزاری مهر از بابت رسوایی در آذربایجان؛ این بار با «یکی به نعل زدن یکی به میخ»

خبرگزاری مهر یک روز پس از رسوایی‌ا‌ش در جریان کنفرانس خبری روز جمعه الهام علی‌اف، مطلبی جدید برای لاپوشانی این رسوایی منتشر کرده است.

خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی که تحت نظر علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران می‌باشد، در مطلبی جدید سعی کرده تا رسوایی اخیر‌ش را در جریان کنفرانس خبری روز جمعه الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان لاپوشانی کند اما با مهمل‌بافی جدید مَثَل «یکی به نعل می‌زند یکی به میخ» را در ذهن هر خواننده‌ای متبلور می‌کند.

این خبرگزاری در مطلب جدیدش که یک روز پس از رسواییاش منتشر کرده، از یک سو مدعی شده که رئیس جمهور آذربایجان «شاید بدلیل ترجمه غیردقیق»، سوال خبرنگارش را «اشتباه» متوجه شده و از سوی دیگر با تکرار اتهام خبرنگار خود نوشته که «در جریان جنگ قره باغ گزارش‌هایی مبنی بر حضور گروه‌های تروریستی در منطقه وجود داشت.»

مهمل‌بافی‌های تازه خبرگزاری مهر شاید از شدت رسوایی‌اش در کنفرانس خبری مذکور باشد یا شاید هم رفتار متعارفی باشد که در ادبیات سیاسی و بویژه دیپلماسی ایرانی با آن روبرو هستیم چرا که اگر فرض بر درست بودن ادعای «ترجمه غیردقیق» سوال خبرنگار مهر توسط رئیس جمهور آذربایجان را بگذاریم در آن‌صورت تاکید دوباره بر «حضور گروه‌های تروریستی در منطقه [قره باغ]» ادعایی متضاد و مهمل‌بافی است.

همچنین، اگر فرض بر درست بودن ادعای «حضور گروه‌های تروریستی در منطقه [قره باغ]» بگذاریم در آن‌صورت نیز ادعای «ترجمه غیردقیق» سوال خبرنگار مهر توسط رئیس جمهور آذربایجان مهمل‌بافی است.

خبرگزاری مهر در ادامه مدعی شده که «این پرسش و پاسخ» (بخوانیم رسوایی)، «در واقع یک سناریوی واحد برای دور داشتن ۲ملت» از سوی «بازوهای رسانه‌ای برخی جریان‌ها وابسته به کشورهای خاص» است.

این خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی سپس در تکمیل مهمل‌بافی‌های خود نوشته که «اسناد مشخص و غیرقابل انکاری از انتقال تروریست‌ها از شمال سوریه به مناطقی در شمال مرزهای ایران در جریان جنگ قره باغ» وجود دارد.

تکرار ادعای بی‌اساس خبرنگار خود بر علیه آذربایجان در حالی از سوی این خبرگزاری رسوا شده صورت می‌گیرد که پیش از آن مدعی می‌شود که «این پرسش و پاسخ» (بخوانیم رسوایی)، «دستمایه برخی بازوهای رسانه‌ای برخی جریان‌ها وابسته به کشورهای خاص شد» تا روابط ایران و آذربایجان را تیره کنند.

غافل از اینکه حکومت ایران و رسانه‌های تحت کنترل آن با این اتهامات بی‌اساس و سیاست «یکی به نعل زدن یکی به میخ» خود عامل اصلی تیرگی روابط دو کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا