آذربایجانایرانسیاست

محکومیت دخالت ایران در امور جمهوری آذربایجان از سوی جنبش آزادیبخش الاحواز

جنبش آزادیبخش الاحواز، دوشنبه ۱۲ مهر، طی بیانیه ای ضمن حمایت از دولت و ملت آذربایجان دخالت رژیم ايران در امور آذربایجان شمالی را محکوم کرد.

جنبش آزادیبخش الاحواز (حركة النضال العربي لتحرير الأحواز) طی بیانیه ای ضمن حمایت از دولت و ملت آذربایجان دخالت رژیم ايران در امور آذربایجان شمالی را محکوم کرد.

متن بیانیه عیناً در ذیل درج می شود:

بسم الله الرحمن الرحيم

جنبش آزادیبخش الاحواز (حركة النضال العربي لتحرير الأحواز) برگزاری مانور نظامی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور قدرت‌نمایی در مناطق مرزی شمال غربی کشور صورت گرفت را محکوم میکند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران از بدو روی کار آمدن، با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی به دخالت در امور کشورهای منطقه و نقض قوانین حسن همجواری پرداخته است. این دخالت ها که حاصلی جز مرگ و ویرانی برای کشورهای مذکور نبوده است، به رشد تروریسم و بنیادگرایی و ناامنی در منطقه منجر شده است.

در روز های اخیر رژیم ایران با برگزاری مانوری تحت عنوان “فاتحان خیبر” و در تلاش برای قدرت نمایی نظامی در مرزهای شمال غربی آذربایجان، اقدام به تهدید کشور آذربایجان شمالی نموده است.

رژیم ایران از زبان یکی از فرمانده هان ارتش اعلام کرده است که این مانور پاسخی است به “رزمایش مشترک آذربایجان، ترکیه و پاکستان و همچنین اظهارات الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان صورت گرفته است”.

مسئولین ایران در یک پیام تهدید آمیز به آذربایجان شمالی اعلام کردند:” آذربایجان باید بداند تمام پتانسیلش بر صادرات نفت است و تمام درآمدش از این طریق به دست می آید و ضربه پذیر است”.

این تهدیدها در شرایطی صورت می گیرد که رژیم جنگ افروز و تروریست پرور ایران مستقیما و یا از طریق شبه نظامیان خود در منطقه ثبات و امنیت منطقه را برهم زده است.

جنبش آزادیبخش الأحواز ضمن محکوم کردن این مانور جنگ افروزانه، که هدف از آن دخالت در امور کشور آذربایجان شمالی است، از جامعه بین الملل دخالت و رسیدگی فوری را طلب دارد.

حرکة النضال العربي لتحرير الاحواز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا