ایرانجهان

«مرکز اسلامی انگلیس» به دلیل ارتباط با رژیم ایران تحت بازرسی است

سید موسوی، مدیر متولی این موسسه خیریه، نماینده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در بریتانیاست

«مرکز اسلامی انگلیس»، یک موسسه خیریه در بریتانیا که توسط نماینده بیت رهبری ایران اداره می‌شود، به دلیل «نگرانی‌های جدی درباره عملکرد آن، محتوای وبسایت آن، و رویدادهایی که سازماندهی می‌کند» تحت بازرسی «کمیسیون خیریه» بریتانیا قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه «ساندی تایمز»، روحانیونی که این مرکز با آنها همکاری می‌کند دیدگاه‌های «توهین‌آمیز و التهاب‌آمیز» دارند، خواستار «جهاد دانشگاهی» در مدارس بریتانیا و «ریشه‌کنی امپراطوری‌های غربی» شده‌اند، و در میان شعارهای «مرگ بر انگلیس» برای جماعت موعظه می‌کنند.

به گفته تایمز، مرکز اسلامی انگلیس در شمال غربی لندن مستقر است، و یکی از مراکز برجسته مسلمان شیعه در بریتانیا است. «سید موسوی»، مدیر متولی این موسسه خیریه، نماینده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در بریتانیاست.

این مرکز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده «نیروی قدس» سپاه پاسداران ایران به دنبال حمله پهپادی آمریکا در عراق، عزاداری شبانه مفصلی برای وی گرفت و او را به عنوان «شهید کبیر» ستود.

به علاوه، طی تظاهرات ضدحکومتی در ایران که در جریان آن بسیاری از زنان حجاب از سر برداشتند، موسوی تظاهرکنندگان را «سربازان شیطان» توصیف کرد و گفت زنانی که حجاب خود را برمی‌دارند، «زهر» پخش می‌کنند.

تام توگندات، وزیر امنیت بریتانیا، ماه پیش طی بیانیه‌ای که در آن درباره تهدیدهای علیه بریتانیا توسط ماموران رژیم ایران صحبت کرد، آشکارا از مرکز اسلامی انگلیس نام برد و اعلام کرد این سازمان تحت بازرسی کمیسیون خیریه است، و نتایج تحقیقات این کمیسیون به زودی اعلام می‌شود.

آلیشیا کرنس، رئیس کمیته امور خارجه مجلس عوام بریتانیا، به همراه جمعی از نمایندگان مجلس خواستار تعطیلی مرکز اسلامی انگلیس شده ‌است. او پیشتر نگرانی خود درباره روابط این مرکز وابسته به رهبر جمهوری اسلامی با سپاه پاسداران، که ایالات متحده آن را یک سازمان تروریستی حکومتی اعلام کرده، را مطرح کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا