اجتماعیایرانسیاست

ممانعت از تودیع قرار وثیقه و صدور آزادی برای ودود اسدی

شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب رشت با تودیع قرار وثیقه برای ودود اسدی، به دلیل ادامه بازجویی در اداره اطلاعات این شهر مخالفت کرده است.

نزدیکان ودود اسدی، فعال مدنی آذربایجانی ساکن رشت امروز شنبه ۱۵ آبان، پس از مراجعه به دادسرا اطلاع یافته اند که پرونده وی برای رسیدگی به شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت منتقل و قرار وثیقه ۱۷۰ میلیون تومانی برای وی صادر شده است.

رئیس شعبه مذکور نیز به دلیل عدم اتمام بازجویی در اداره اطلاعات شهرستان رشت با تودیع وثیقه و صدور دستور آزادی مخالفت کرده است.

ودود اسدی ۸ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بدون رویت حکم‌ قضایی بازداشت، و به مکان نا‌معلومی انتقال داده شده است.

هنوز از اتهامات احتمالی و محل انتقال این فعال آذربایجانی اطلاعی در دست نیست.

ودود اسدی پیش‌تر در مهر ماه سال ۹۹، در جریان راه‌پیمایی‌های حمایتی از عملیات آزاد سازی قاراباغ و درخواست بسته شدن مرز نوردوز برای کامیونهای حامل کمک های نظامی به کشور ارمنستان، به همراه «ابراهیم گنجی افسوران»، «محمد عینی چونه خان»، «وحید بیگ زاده» و «محمد شیری»، دیگر فعالین مدنی تورک ساکن رشت و بدون شرکت در راهپیمایی توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه، موقتا آزاد شده شده بودند.

این فعالین مدنی و دانشجویی تورک نهایتا در تاریخ ۱ بهمن سال جاری، از سوی شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت از اتهامات مطروحه تبرئه شدند.

بازداشت های گسترده فعالین مدنی آذربایجانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل، زنجان، رشت، تهران، خیاو (مشکین‌شهر) و ماکو در پی راه‌پیمایی‌های حمایتی از آزادسازی قاراباغ و اعتراض به حمایت ایران از ارمنستان و نیز لزوم بسته شدن مرز نوردوز صورت گرفته بود.

این تجمعات و راه‌پیمایی‌ها از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه در پارک جیرال اردبیل آغاز و تا روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ ادامه داشت.

فعالین زیادی همچون اسدی، گنجی، بیگ زاده، شیری و عینی بدون شرکت در تجمعی بازداشت شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا