جهان

مکرون به خاطر اینکه قصد دارد افراد واکسینه نشده را اذیت کند، مورد انتقاد شدید قرار گرفت

در فرانسه، یک فرد 63 ساله که در برابر نوع جدید کروناویروس (کووید-19) واکسینه نشده است، علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود "من واقعا می‌خواهم با کسانی که واکسینه نشده‌اند برخورد کنم" شکایت کرد

در فرانسه، یک فرد 63 ساله که در برابر نوع جدید کروناویروس (کووید-19) واکسینه نشده است، علیه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که گفته بود “من واقعا می‌خواهم با کسانی که واکسینه نشده‌اند برخورد کنم” شکایت کرد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در مطبوعات فرانسه، دیدیه لالانده بازنشسته که در منطقه Rosiers-d’Egletons در جنوب این کشور زندگی می‌کند، اظهارات مکرون را “تبعیض‌آمیز” توصیف کرد.

وی گفت: “محدودیت‌هایی (برای کسانی که واکسینه نشده‌اند) اعمال می‌شود، من به آن احترام می‌گذارم، اما زیر سوال بردن تابعیت افراد واکسینه نشده غیرقابل تحمل می‌دانم.”

لالانده اظهار داشت که می‌داند این شکایت نتیجه‌ای نخواهد داشت و این یک اقدام نمادین است.

امانوئل مکرون در مصاحبه‌ با روزنامه پاریزین به زبانی عامیانه گفت می‌خواهد افرادی را که واکسن نزده‌اند «عصبانی کند».

او افزود: افرادی که واکسن نمی‌زنند دیگر شهروند فرانسه نیستند. آمارهای دولتی نشان می‌دهد که حدود 90درصد از افراد بالای 12سال در فرانسه واکسینه شده‌اند. افرادی را که واکسن نزده‌اند زندانی نخواهیم کرد. به زور به کسی واکسن نخواهیم زد. بنابراین باید به آن‌ها بگوییم که از 15ژانویه نمی‌توانید به رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها یا تئاتر بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا