آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

نه به رفتار غیر انسانی مامورین امنیتی؛ دیوار نویسی برای آزادی برادران واثقی

فعالین مدنی و مدافعان حقوق بشری شهر اردبیل با دیوارنویسی در سطح این شهر خواستار آزادی بی قید و شرط این فعالین ترک گردیدند.

فعالین مدنی و مدافعان حقوق بشری شهر اردبیل امروز ۲۳ خرداد با دیوارنویسی در سطح این شهر، ضمن محکوم کردن بازداشت همراه با ضرب و شتم علی و رضا واثقی فعالین مدنی-سیاسی ترک خواستار آزادی بی قید و شرط این فعالین شدند.

در این دیوارنویسی‌ها که به زبانهای فارسی و انگلیسی نوشته شده، شعارهایی همچون « آزادی برای برادران واثقی»، «نه به رفتار غیرانسانی مامورین امنیتی»، «نه به بی عدالتی» و… به چشم می‌خورد که برخورد خشن مامورین امنیتی و نحوه بازداشت غیرقانونی این فعالین محکوم شده است.

 

علی و رضا واثقی شامگاه روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل کار خود بازداشت شدند. بازداشت این فعالین در محل کارشان، همراه با ضرب و شتم و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفت.

به گفته همسایگان و کسبه محل، این دو برادر به‌علت اینکه خواهان رویت حکم بازداشت خود بوده اند، با ضرب و شتم شدید مأموران امنیتی روبرو شده‌اند.

این ضرب و جرح طوری بوده که همسایگان و کسبه میدان قیام اردبیل نیز ناراحت از نحوه برخورد مامورین، به آنها اعتراض کرده‌اند و در نتیجه این اعتراض، ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن همسایگان در مکان حاضر شده اند.

همچنین، دیروز پنج‌شنبه ۲۲ خردادماه محل کسب علی و رضا واثقی توسط ماموران اداره اطلاعات اردبیل مورد بازرسی قرار گرفت و طی این بازرسی تعدادی از وسایل شخصی و کامپیوتر آنان ضبط شده است.

همچنین یک منبع نزدیک به خانواده آنان درخصوص محل بازداشت به هرانا گفته است: «علی واثقی بعد از ظهر دیروز طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده خود از انتقالشان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل و ضرب و شتم خود و برادرش در جریان دستگیری خبر داد. اما این تماس تلفنی از سوی ماموران ناگهان قطع شده و موفق به بیان جزئیات دیگری نشد.»

آنطور که به نظر می‌رسد، اخیرا نیروهای امنیتی با بازداشت‌های خانواده‌گی سعی در افزایش فشار به خانواده فعالین سیاسی آذربایجانی دارند.

در شهر تبریز نیز جعفر اسمعیل زاده و فرزندش میلاد اسمعیل زاده همچون علی و رضا واثقی از اعضای یک خانواده بازداشت شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا