fa

هشدار نماینده مجلس؛ یک چهارم جمعیت ایران مستأجر هستند!

مجید کیان‌پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید: ۲۵ درصد جمعیت کشور اجاره‌نشین هستند و دولت باید سیاستی را اتخاذ کند تا منجر به کاهش این اجاره بها شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه در یک سال اخیر قیمت مسکن افزایش یافته و در این شرایط کنونی بخش عمده‌ای از خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان توان خرید مسکن را ندارند.

کیان‌پور که با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به سمت تولید مسکن و اجاره دادن آن سوق دهیم، تصریح کرد: باید از حمایت‌های بخش خصوصی در راستای کاهش اجاره بها نیز بهره برد. وی گفت: ۲۵ درصد جمعیت کشور اجاره‌نشین هستند و دولت باید سیاستی را اتخاذ کند تا منجر به کاهش این اجاره بها شود و در غیر این صورت شاهد افزایش افسارگسیخته اجاره بها خواهیم بود.

اظهارات آقای کیان‌پور درباره افزایش تولید مسکن در حالی است که آمار‌های دولتی حاکی از اوج‌گیری همزمان قیمت مسکن و رکود معاملات در این بخش است. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که روز ششم تیرماه منتشر شد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه امسال به شش هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل نزدیک به ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در تهران نیز کمی بیش از ۱۳ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل بیش از ۱۰۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. بدین ترتیب معاملات مسکن طی یک سال گذشته به بیش از نصف کاهش یافته و قیمت مسکن نیز بیش از دو برابر بالا رفته است.

در این میان به نظر می رسد با توجه به افت ارزش ریال در مقابل سایر ارز‌های خارجی تأثیرگزار، بسیاری از مردم خرید خانه را راهی برای نجات دارایی‌های ریالی خود انتخاب کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا