ایران

واکنش‌ها به حمله مشهد: رئیسی خواستار پیگیری سریع از سوی وزارت اطلاعات شد

ابراهیم رئیسی در دستور به وزارت اطلاعات خواستار رسیدگی سریع به موضوع شد و نوشت که این حمله قطعا «به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تاثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است».

رییس جمهور، رییس مجلس و عده‌ای از مقامات جمهوری اسلامی در پیام‌‌ها و سخنرانی‌های جداگانه‌ای عامل حمله به سه روحانی در مشهد را «دارای اندیشه های تکفیری» خواندند و خواستار پیگیری سریع این موضوع از سوی نهادهای امنیتی شدند.

ابراهیم رئیسی در دستور به وزارت اطلاعات خواستار رسیدگی سریع به موضوع شد و نوشت که این حمله قطعا «به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تاثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است».

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز گفته بود «ضارب دارای افکار تکفیری و از عوامل استکباری بوده است».

محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد، اعلام کرد چهار فرد مظنون به همکاری با ضارب بازداشت شدند.

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی نیز گفت تحقیقات در حال انجام است.

این سپاه در اطلاعیه خود خواستار آن شد که به دلیل «اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی» از متهم «از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود».

با این حال روزنامه کیهان این حمله را با کشته شدن دو روحانی اهل سنت در گنبدکاووس در استان گلستان مرتبط دانست و نوشت: «حادثه دیروز مشهد بخشی از یک پازل امنیتی طراحی‌شده از سوی توطئه‌گران باشد تا از رهگذر انشقاق بین ملت ایران و اتباع خارجی و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی، در حوزه امنیت ملی، فتنه و بحران‌‌سازی شود.»

دو روز پیش از حمله به سه روحانی در مشهد، دو طلبه اهل سنت در محله چای بوئین‌شهر گنبدکاووس در استان گلستان کشته شدند و محمود علیفر، فرمانده انتظامی این شهرستان کشته شدن این دو طلبه با سلاح گرم را تایید کرد.

سایت ترکمن‌نیوز نیز نام این دو نفر را گل‌محمد آخوند پژمان و عبدالرحمن آخوند خوجه ذکر کرد. تعدادی از روحانیون اهل سنت حمله به این سه روحانی را محکوم کرده‌اند.

روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین، در حمله یک نفر با چاقو به سه روحانی در «حرم امام رضا»، یکی از آنان به نام محمد اصلانی کشته شد و محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، دو روحانی دیگر، تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

در همین حال مسعود خانی، مدیر بیمارستان کامیاب مشهد، روز چهارشنبه گفت که این دو نفر «در وضعیت ثابتی به سر می‌برند» اما ۲۴ تا ۴۸ ساعات ابتدایی «بسیار حساس است و باید منتظر ماند و شرایط را تحت کنترل داشت».

به گزارش خبرگزاری ایرنا هر سه روحانی ساکن حاشیه شهر مشهد در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بودند.

این خبرگزاری نیز نوشت که ضارب با نام( ل . م) نیز از ساکنین همین منطقه است.

هنوز هویت فرد ضارب و انگیزه قتل گزارش نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا