ایرانجهانسیاست

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، گسترش مستمر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را امری غیر قابل قبول دانست و افزود که باج‌خواهی هسته‌ای رژیم ایران « یکی از بزرگترین تهدیدهای علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

«هرگز به ایران امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد»

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه 30 مارس 2020 اعلام کرد، 4 محدودیت از پیش اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران را به مدت 60 روز اضافی تمدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها واشینگتن در بیانیه‌ای گسترش مستمر فعالیت‌های هسته‌ای ایران را امری غیر قابل قبول دانست و افزود که باج‌خواهی هسته‌ای رژیم ایران « یکی از بزرگترین تهدیدهای علیه صلح و امنیت بین‌المللی است».

در این بیانیه به اظهارات امروز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره شده که در آن گفته «هرگز به ایران امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد».

در این بیانیه همچنین تاکید شده که ایالات متحده آمریکا تمامی راه‌کارها و ابزارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود را برای اعمال محدودیت بر فعالیت‌های بیثبات کننده ایران بکار خواهد گرفت.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا همچنین بیانیه خود را اینگونه به پایان رساند که واشینگتن « از نزدیک تمامی تحولات برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر دارد و به این روند ادامه خواهد داد و در هر زمانی میتوان این گونه محدودیت‌ها را تعدیل کرد».

از سویی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکشنبه نسبت به ادامه اعمال تحریم‌ها بر کشورش هشدار داد و گفت این رویکرد کمپین انسانی جهانی برای مبارزه با بیماری کرونا را تعطیل کرده و آن را امری غیر اخلاقی و غیر انسانی توصیف کرد.

ظریف در توئیتی بر شبکه «توئیتر» نوشت:« آمریکا کشتار و تخریب را پشت سر گذاشته و جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی و بهداشتی را در سایه شیوع کرونا آغاز کرده است».

در واکنش به این اظهارات توئیتری وزیر خارجه ایران، مورگان اورتاگوس در توئیتی نوشت «از دروغ و سرقت دست بردار».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه بر شبکه «توئیتر» و در پاسخ به ظریف نوشت « اگر رژیم ایران نیاز به اموالی برای مقابله با ویروس کرونا دارد، می‌تواند میلیاردها دلار از صندوق ذخیره (ارزی) وابسته به خامنه‌ای دریافت کند».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا