جهانسلامتی و زندگیورزش

وضعیت اضطراری کرونا در توکیو در طول بازیهای المپیک ادامه می یابد

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که توکیو به دلیل افزایش شمار ابتلایان کووید-۱۹ در طول بازی های المپیک تحت شرایط اضطراری قرار خواهد گرفت.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از کیودو، یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که توکیو به دلیل افزایش شمار ابتلایان کووید-۱۹ در طول بازی های المپیک تحت شرایط اضطراری قرار خواهد گرفت.

این اقدام می تواند به ممنوعیت کامل تماشاگران در بازی ها منجر شود و در حالی اتفاق می افتد که به گزارش گاردین موارد کووید-۱۹ در سراسر آسیا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، روز گذشته توکیو ۹۲۰ مورد جدید را گزارش کرد که بالاترین رقم روزانه از اواسط ماه مه است و یک مقام عالی بهداشت گفت که نوع دلتا ویروس اکنون ۳۰ درصد موارد جدید را در این شهر تشکیل می دهد.

بسیاری از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه با موفقیت در اوایل همه گیری، ویروس را مهار کردند، اما گسترش نوع دلتا باعث محدودیت‌های جدید در هفته های اخیر شده است.

تعداد جان باختگان کووید-۱۹ روزانه اندونزی بین دوشنبه و چهارشنبه دو برابر شد. امروز، ایالت نیو ساوت ولز استرالیا بزرگترین جهش روزمره را در شمار ابتلایان در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.

تجزیه و تحلیل؛ خبر بد: دلتا به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و میلیون ها نفر در معرض خطر هستند.

به گفته کارشناسان: “کشورهایی مانند اروپا و آمریکای شمالی که دسترسی گسترده ای به واکسن ها دارند، امیدوارند که این واکسن‌ها بتوانند گسترش اجتناب ناپذیر دلتا را کاهش دهند. اما در کشورهایی که ذخایر واکسن زیادی ندارند، به ویژه در آفریقا، برخی از دانشمندان نگرانند که تاثیرات ویروس ویرانگر باشد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا