آذربایجانسلامتی و زندگیمحیط زیست

٢۵ منطقه مسکونی غیررسمی در اورمیه وجود دارد!

فرماندار اورمیه ضمن اعلام این مطلب که ۲۵ منطقه و سکونت گاه غیررسمی و حاشیه ای در این شهر وجود دارد، افزود: ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت اورمیه در این مناطق حاشیه‌ای و غیررسمی ساکن هستند و زندگی می‌کنند.

علیرضا ملامحمدی‌زاده روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در این مناطق حاشیه‌ای و غیررسمی ساکن هستند و زندگی می‌کنند.

حاشیه نشینی در شهر اورمیه در مقایسه با سال ۱۳۸۲ روند رو به رشدی داشته به طوری که این مناطق از ۱۱ محله در سال ۱۳۸۲ با جمعیتی برابر با ۹۰ هزار نفر به ۳۱ محله با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر در سال ۹۶ افزایش یافته است.

وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر اورمیه با یکهزار و ۱۴۰ هکتار معادل ۱۰ درصد از مساحت شهر را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر ۳۱ درصد جمعیت شهر نیز در این مناطق ساکن هستند.

سکونتگاه‌های غیررسمی خارج از محدوده شهر در مرکز آذربایجان‌غربی شامل ۱۲۵ هکتار است که قابل توجه بوده و به لحاظ قوانین جاری ایران ارائه خدمات به ساکنان این مناطق غیرقانونی بوده و نیازمند تدبیر مسوولان ارشد استانی و کشوری است.

ضمنا چهار محله حاشیه‌نشین در شهر خوی با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار وسعت هم اکنون ۱۵ هزار و ۳۱۰ نفر جمعیت شهر را در خود اسکان داده است و ۵۰ هزار نفر از جمعیت ۱۶۰ هزار نفری شهر مهاباد در ۱۱ سکونتگاه غیررسمی با ۳۴۲ هکتار مساحت سکونت دارند.

علاوه بر این مناطق در آذربایجان غربی، در حال حاضر ۶۴۰ هکتار از شهر بوکان و ۴۷۰ هکتار از شهر میاندوآب نیز به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده که این شهرها با روند مهاجرتی روز افزون روبرو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا