جهان

پدافند هوایی روسیه در لیبی که با پهپادهای تورکیه منهدم شده بود با همکاری آمریکا به تورکیه آورده شد

سیستم دفاع هوایی «پانتسیر-اس۱» روسیه که در سال ۲۰۲۰ بدست نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی افتاده بود، با همکاری آمریکا برای تحقیق به تورکیه آورده شده است.

گفته می شود، سیستم دفاع هوایی «پانتسیر-اس۱» روسیه که در سال ۲۰۲۰ بدست نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی افتاده بود، با همکاری آمریکا برای تحقیق به تورکیه آورده شده است.

براساس گزارش «آفریقا ریپورت»، دو کشور برای جمع آوری اطلاعات از سامانه موشکی پانتسیر با یکدیگر همکاری کردند.

این سیستم دفاع هوایی روسی پس از آزادسازی یک پایگاه هوایی نظامی از اشغال نیروهای حفتر، ژنرال شورشی در لیبی، در مه ۲۰۲۰، بدست نیروهای دولت وفاق ملی افتاده بود،

این خبر که به اظهارات یک مقام شرکت کننده در دیدارها استناد کرده، گفته است، این سیستم دفاع هوایی روسی که توسط امارات متحده عربی به ژنرال حفتر داده شده بود، با یک هواپیمای باری متعلق به ارتش آمریکا برای بررسی به تورکیه آورده شده است.

عمادالدین بادی، مشاور مرکز مدیریت امنیت ژنو (دی‌سی‌اِی‌اف) در مورد لیبی، گفته که همکاری بین دو کشور، فراتر از یک توافق تاکتیکی در زمینه لیبی، به گونه ای است که برتری توسعه پهپادهای مسلح تورکیه بر سیستم های دفاع هوایی روسیه را فراهم کند.

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت ایالات متحده از ارسال موشک های پاتریوت به ژنرال حفتر توسط امارات متحده عربی جلوگیری کرده است.

این روزنامه ادعا كرد كه دولت جو بایدن درخواست امارات را برای استقرار موشك‌های پاتریوت در لیبی پس از كشته شدن ۳ مقام امارات متحده عربی توسط پهپادهای های تورکیه رد كرد و از دولت ابوظبی خواستار قطع حمایت اقتصادی از نیروهای حفتر كه با مزدوران واگنر روسیه همکاری می كنند، شد.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی که توسط تورکیه نیز پشتیبانی می شود، در ۱۸ مه ۲۰۲۰، پایگاه نظامی استراتژیک الوطیه را از نیروهای خلیفه حفتر پس گرفته بود.

سخنگوی “عملیات آتشفشان خشم” ارتش لیبی گفته بود که پهپادهای ارتش لیبی، سیستم پدافند هوایی پانتسیر ساخت روسیه را که امارات متحده عربی به خلیفه حفتر داده بود، نابود کرد.

آژانس خبری نیمه رسمی روسی تاس در ژوئن سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی پانتسیر-اس‌ام به موشک هایی مجهز شده اند که قادر به هدف قرار دادن همه پهپادها هستند و برد آن به ۳۰ کیلومتر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا