جهانسیاست

پوتین از پاشینیان در مورد “اسکندرها” توضیح خواسته، او هم گفته که “اشتباه شده” 

سخنگوی پاشینیان اعلام کرد، اظهارات پاشینیان مبنی بر ناکارآمدی موشك های "اسكندر" یا اینکه "۱۰ درصد منفجر شدند" به دلیل "اطلاعات نادرست" بوده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته طی یک گفتگوی تلفنی با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، در مورد اظهارات اخیر او مبنی بر ناکارآیی موشک اسکندر در جنگ قره باغ توضیحاتی را خواستار شد. پاشینیان نیز گفته که در مورد این موضوع اشتباه کرده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این خبر را مانه گورکیان، سخنگوی پاشینیان اعلام کرد. وی گفت كه اظهارات پاشینیان در مصاحبه با رسانه‌ها مبنی بر ناکارآمدی موشك های “اسكندر” یا اینکه “۱۰ درصد منفجر شدند” به دلیل “اطلاعات نادرست” است. و این موضوع در گفتگوی تلفنی اخیر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مطرح شد.

گورکیان گفت: “نخست وزیر ارمنستان با جمع آوری حقایق و اطلاعات دقیق به این نتیجه رسید که به او در این مورد گزارش درستی نشده است.”

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، نیز گفت، كرملین پس از گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با پاشینیان به این نتیجه رسیده است كه در مورد اسكندرها سوءتفاهم رخ داده است. پسکوف گفت: “بسیار مهم است که حقیقت در این موضوع برقرار شد.”

لازم به ذکر است که سخنان پاشینیان در مورد ناکارآیی موشک اسکندر از یک سو خشم روسیه را برانگیخت و از سوی دیگر بحران سیاسی موجود در ارمنستان را تشدید کرد. ارتش در واقع علیه او به پا خواست کرد و ستاد کل نیروهای مسلح این کشور خواستار استعفای نخست وزیر شد. زیرا پاشینیان، تیگران خاچاتوریان، معاون رئیس ستاد را بخاطر اینکه به سخنانش درباره “اسکندرها” خندیده بود، برکنار کرد.

هفته گذشته وزارت دفاع روسیه گفت كه از موشك های اسکندر در جنگ قره باغ استفاده نشده و اظهارات پاشینیان “تعجب آور و گمراه‌کننده” بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا