ایرانجهان

پیشرفته‌ترین ماهواره جاسوسی اسرائیل برای کنترل فعالیت‌های ایران وارد مدار زمین شد

اسرائیل روز چهارشنبه، 9 فروردین نسخه جدیدی از ماهواره جاسوسی خود، «افک» را در مدار زمین قرار داد.

به گزارش «رویترز»، وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد در حالی که این کشور برای رویارویی احتمالی با ایران آماده می‌شود، این ماهواره نظارت شبانه‌روزی بر منطقه خواهد داشت.

افک 13، آخرین و پیشرفته‌ترین نسل از ماهواره‌های شناسائی-نظارتی افک (افق) است که توسط سازمان هوا فضای اسرائیل و از سال 1988 تولید شده‌اند.

این پرتاب، که از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود، توسط یوآو گالانت، وزیر دفاع، نظارت می‌شد.

این موشک با موشک Shavit(شهاب) بر فراز دریای مدیترانه پرتاب شد، مسیری به سمت غرب که اسرائیل معمولاً به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر افتادن فناوری حساس به دست همسایگان متخاصم خود در خاورمیانه در صورت بروز نقص انتخاب می‌کند.

مدیر عامل سازمان هوا فضای اسرائیل، افک-13 را پیشرفته‌ترین در نوع خود، با قابلیت‌های رصد راداری منحصر به فرد و امکان جمع‌آوری اطلاعات در هر شرایط آب و هوایی و شرایط دید دانست.

این ماهواره در شرایطی در مدار زمین قرار گرفته که تنش میان اسرائیل و ایران، با گسترش بی‌سابقه برنامه هسته‌ای ایران و اتحاد دوجانبه این کشور با روسیه، به اوج خود رسیده است.

اسرائیل در طی ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده که ایران با وجود پهپادهای انفجاری خود و غنی‌سازی اورانیوم با درصد بالای 60، دیگر نه فقط تهدیدی برای منطقه، برای کل جهان است.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا