جهان

کمک «سیا» به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه

گزارش‌ها حاکی از آموزش سازمان اطلاعات آمریکا به گروهی از اعضای ارتش اوکراین برای مقاومت در مقابل حمله احتمالی روسیه است.

ادعا می‌شود، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به گروهی از اعضای ارتش و سازمان اطلاعات اوکراین آموزش مخفی داده است تا عملیات مقاومت در برابر حمله احتمالی روسیه را آغاز کنند.

بر اساس اخبار یاهو نیوز که به نقل از مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی منتشر شده است، ادعا شده که دپارتمان عملیات زمینی سیا، که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا تأسیس شده بود، به نیروهای ویژه اوکراین و نیروهای وابسته به آژانس‌های اطلاعاتی آموزش عملیات شبه‌نظامی ارائه می‌داد.

چندین هفته آموزش فشرده که در یکی از ایالت های جنوبی ایالات متحده برگزار شد، شامل موضوعات زیادی مانند استفاده از سلاح، استتار، و ناوبری زمینی بود.

این برنامه بر ای عقب راندن مستقیم روسیه و انجام عملیات مقاومت علیه روس ها در تهاجم احتمالی است و گروه آموزش دیده در آینده نزدیک نقش مهمی در برابر روسیه ایفا خواهد کرد.

گفته می‌شود که عوامل وابسته به واحد مذکور سیا از سال 2015 به طور مرتب به شرق اوکراین سفر کرده و از ارتش اوکراین حمایت تاکتیکی کرده‌اند.

اکنون 200 سرباز ارتش آمریکا در اوکراین حضور دارند.

پنتاگون اعلام کرد که این نیرو به صورت موقت برای پشتیبانی تاکتیکی از ارتش اوکراین مستقر شده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا