آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

یک پزشک تبریزی در استان‌های بیابانی ایران تاکنون بیش از ۴۰۰۰ عمل رایگان انجام داده است

متخصص و جراح چشم که سال ۱۳۵۲ در تبریز متولد شد و از سال ۱۳۸۶ کار طبابت را آغاز کرد، تاکنون ۴۰۰۰ عمل رایگان چشم در نواحی مختلف کشور انجام داده است.

دکتر بهنام غفارزاده، متخصص و جراح چشم که سال ۱۳۵۲ در تبریز متولد شد و از سال ۱۳۸۶ کار طبابت را آغاز کرد، تاکنون ۴۰۰۰ عمل رایگان چشم در نواحی مختلف کشور انجام داده است.

بهنام غفارزاده، ۲۰ هزار مورد از عمل جراحی چشم رایگان را در بیمارستان دولتی و بقیه را در بیمارستان‌های نظامی و صحرایی انجام داده است.

بیشترین تعداد عمل در یک روز مربوط به جراحی‌های یک بیمارستان صحرایی است که در عرض یک روز ۶۷ عمل چشم انجام داده است.

این چشم پزشک تبریزی حتی گاهی اوقات هزینه‌ی رفت‌وآمد بیماران را نیز پرداخت می‌کند.

دکتر غفارزاده اکنون در بیمارستان ابرکوه یزد مشغول به ویزیت رایگان بیماران است.

او به ایسنا می‌گوید: « بیمارستان ابرکوه از تجهیزات بالایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که بسیاری از دستگاه‌های آن، چندین سال است که بلااستفاده مانده‌اند و اگر چند سال دیگر نیز می‌گذشت، اسقاطی و به درد نخور می‌شدند.»

او اضافه می‌کند: «ما از طرف هیچ ارگانی نیامده ایم و فقط به نیت خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنیم.»

او در خصوص عمده بیماری‌های چشمی مردم این منطقه متذکر می‌شود: «با توجه به کویری بودن منطقه و ازدیاد گردوخاک، خشکی چشم، زخم قرنیه و آب مروارید از جمله عمده بیماری‌هایی هستند که مردم این منطقه را درگیر کرده است.»

این دکتر آذربایجانی، سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار در جهان عمل جراحی کاتاراکت (آب مروارید) بر روی چشم یک خروس پنج ساله که چشم چپش دچار آب مروارید شده بود، انجام داده بود.

دکتر غفارزاده همچنین در سال ۹۶ یک اردک را عمل کرده و هیچ هزینه‌ای را از صاحب حیوان دریافت نکرده بود. وی آن موقع، انگیزه خود را از انجام این جراحی، جلب توجه بیشتر به حیوانات و مبارزه با تبلیغات منفی علیه ایران اعلام کرده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا