ایرانسلامتی و زندگی

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران: ۱۵۷۴ مبتلای جدید، ۹۸ جان باخته

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از افزایش شمار جانباختگان ویروس کرونا به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر تا ظهر امروز سه شنبه ۲۶ فروردین خبر داد.

کیانوش جهانپور، امروز سه شنبه ۲۶ فروردین از قربانی‌ شدن ۹۸ نفر دیگر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد. بدین ترتیب، تعداد درگذشتگان کرونا در ایران به ۴ هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین، از ابتلای  ۱۵۷۴ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

بدین ترتیب از زمان شروع شیوع این بیماری در ایران مجموعا ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده است.

تا کنون ۲۸۷ هزار آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران انجام شده است.

به گفته آقای جهانپور، از تعداد کل مبتلایان، بیش از ۳۶۰۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تا کنون ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر هم بهبود یافته اند.

دیروز ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت ایران در ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان گفته است که روند ابتلا و مرگ بر اثر کووید-۱۹ در این استان در ۲۰ روز گذشته سیر نزولی نداشته اما «در بیشتر استان‌ها و در مجموع کشور روند نزولی دارد.»

فعالیت‌ اداره‌ها و برخی مشاغل در بیشتر استان‌های ایران از روز شنبه ۲۳ فروردین از سر گرفته شد و طبق گزارش‌ها، برخی شهرهای ایران شاهد ترافیک سنگینی بوده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران پیشتر گفته بود مشاغل کم‌خطر از ٢٣ فروردین در شهرستان‌ها و از ۳۰ فروردین در استان تهران می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

همچنین سعید نمکی وزیر بهداشت دیروز گفته بود: «باید خودمان را برای موج های سهمگین بعدی کرونا آماده کنیم زیرا هنوز ویروس کرونا را نمی شناسیم. من به رئیس جمهوری نیز گفتم ما با کرونا شطرنج بازی می کنیم و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز نمی تواند آینده کرونا را پیش بینی کند.»

از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس ایران نیز در گزارشی نوشت که ایران تا کنترل موج اپیدمی کرونا فاصله دارد و اقدامات دولت و مدیریت بحران در آغاز شیوع اپیدمی کرونا را «ضعیف» توصیف کرد.

آمار کل جهانی مبتلا به کرونا تا صبح امروز ۲۶ فروردین ببه مرز ۲ میلیون نفر گزارش شده که از این تعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا