جهانویدیو

فوری؛ عملیات انتقام؛ جلال هاروتیونیان به اصطلاح «وزیر دفاع حکومت خودخوانده قره‌باغ» کشته شد (ویدیو)

بر اساس یک عملیات موفق که توسط وزارت دفاع آذربایجان همراه با سرویس های ویژه این کشور انجام شده، خودروی جلال هاروتیونیان شناسایی و ردیابی و سپس نظارت منظم بر روی آن توسط پهپادها انجام می‌شود.

امروز رژیم به اصطلاح قره باغ اعلام کرد که ژنرال جلال هاروتیونیان، به اصطلاح “فرمانده ارتش دفاع”، “در حین انجام وظیفه زخمی شده” و بلافاصله ژنرال میکائیل آرزومانیان را به جای وی تعیین کرده است. علی رغم گزارش در شبکه های اجتماعی مبنی بر کشته شدن هاروتیونیان، رژیم به اصطلاح حکومت قره‌باغ این موضوع را انکار می‌کرد و ادعا می‌کرد که هاروتیونیان زنده است و به زودی “به صفوف خود بازمی گردد”.

بر اساس یک عملیات موفق که توسط وزارت دفاع آذربایجان همراه با سرویس های ویژه این کشور انجام شده، خودروی جلال هاروتیونیان شناسایی و ردیابی و سپس نظارت منظم بر روی آن توسط پهپادها انجام می‌شود. پس از اطمینان از وجود هاروتیونیان در یک خودروی متعلق به حکومت خودخوانده، در حالی که به یکی از مواضع جنگی می رفت، خودروی حامل او با یک پهپاد عملیاتی-تاکتیکی مورد اصابت قرار می‌گیرد.

همانطور که در تصاویر دیده می شود، خودروی «اوآز» که هاروتیانیان را حمل می‌کرد پس از حمله پهپادی کاملاً سوخته و منهدم می‌شود. در نتیجه این حمله موفق، دو افسر ارمنی دیگر کشته شدند.

مقامات آذربایجان جلال هاروتیونیان را به ارتکاب جنایات جنگی به ویژه از سال ۱۹۹۲ در این کشور متهم کردند. هاروتیونیان در طول اشغال قره باغ، در انجام اقدامات تروریستی علیه مردم آذربایجان و سایر جنایات جنگی نقش فعالی داشت. وی بعداً رهبری یک ساختار نظامی را در سرزمینهای اشغالی به عهده گرفت.

دولت آذربایجان اعلام کرد که از همه جنایتکاران نظامی می خواهد اسلحه خود را زمین بگذارند و از خواسته های دولت قانونی اطاعت کنند. در غیر این صورت، دولت آذربایجان حق ادامه عملیات انتقام و نابودی سایر جنایتکاران نظامی را در سرزمینهای شناخته شده بین المللی کشور برای خود محفوظ می دارد.

لازم به ذکر است که روش نابودی جنایتکاران جنگی و جنایتکارانی که مرتکب تروریسم و  جنایت علیه بشریت شده اند توسط سرویس های ویژه و نیروهای ویژه ایالات متحده، اسرائیل، روسیه، ترکیه و سایر کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا