آذربایجاناقتصادجهان

آذربایجان و تورکیه پروتکل و برنامه عملیاتی اقتصادی امضا کردند

آذربایجان و تورکیه در نهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی پروتکل و برنامه عملیاتی اقتصادی را امضا کردند.

میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان در توییتر خود نوشت که این اسناد به تعمیق روابط اقتصادی دو کشور و اجرای پروژه های مشترک جدید کمک خواهد کرد.

همزمان خبرگزاری آناتولی با پوشش این خبر به نقل از معاون رئیس جمهور تورکیه نوشت، آنکارا و باکو در خصوص تدوین و اجرای یک برنامه عملیاتی مشترک از جمله ۱۳۸ توافق مختلف که روابط دوجانبه‌ را گسترش خواهد داد، به توافق رسیدند.

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با علی اسد‌اف، نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان گفت: «تفاهم‌نامه‌هایی که با جمهوری آذربایجان امضا کرده‌ایم، مرحله مهمی برای رسیدن به هدف حجم تجارت ۱۵ میلیارد دلاری است.»

وی همچنین با اشاره به اهمیت تجارت میان جمهوری آذربایجان و ترکیه گفت: «تجارت میان دو کشور علی‌رغم اثرات منفی شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبلی ۵ درصد افزایش یافته و به ۴.۶ میلیارد دلار رسیده است.»

وی در ادامه گفت، توافق‌نامه تجارت ترجیحی میان ترکیه و آذربایجان نیز به اتمام رسیده از اول مارس سال جاری به اجرا درخواهد آمد.

معاون رئيس‌جمهور تورکیه در پایان تاکید کرد: «احیای سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان از اشغال ارمنستان در اولویت ماست.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا