آذربایجانایرانجهانسیاستورزش

آغاز تور دوچرخه‌سواری از آنتالیا تا قره‌باغ؛ هدف، تهیه کتاب تورکی برای کودکان آذربایجان جنوبی است

یک دوچرخه‌سوار اهری، تور دوچرخه‌سواری خود از آنتالیا تا قره‌باغ با نام «اؤزگورلوک یولچوسو» (مسافر آزادی) را از امروز چهارشنبه ۳۰ تیر، آغاز کرد.

علی حمزه‌زاده، دوچرخه‌سوار و طرفدار تیم تراختور آذربایجان، تور دوچرخه‌سواری خود از آنتالیا تا قره‌باغ با نام «اؤزگورلوک یولچوسو» (مسافر آزادی) را از امروز چهارشنبه ۳۰ تیر، از شهر آنتالیای ترکیه آغاز کرد.

آقای حمزه‌زاده هدف اصلی خود از این پیمایش هزاران کیلومتری را تهیه کتاب تورکی و پخش آن برای کودکان در آذربایجان جنوبی، که محروم از تحصیل به زبان مادری خود هستند، اعلام کرده است.

بر روی کتاب‌هایی که پس از پایان این پیمایش بین کودکان آذربایجان جنوبی پخش خواهد شد نیز، مهر «قاراباغ آذربایجاندیر» (قره باغ آذربایجان است) زده خواهد شد.

به گفته این طرفدار تیم فوتبال تراختور آذربایجان، هزینه این کتاب‌ها از طریق اسپانسرهایی که او را در این پیمایش حمایت خواهند کرد، تامین خواهد شد.

این دوچرخه‌سوار اهری، یکی دیگر از اهداف خود از این پیمایش را نشان دادن اهمیت آزادی قره‌باغ از اشغال نیروهای مسلح ارمنستان برای تورک‌های آذربایجان جنوبی و همچنین تاکید بر برادری بین آذربایجان جنوبی، جمهوری آذربایجان (شمالی) و ترکیه عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا