اقتصادایرانجهانسیاست

آمریکا توقیف محموله بنزین ایران به ونزوئلا را تأیید کرد

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ۲۴ مرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با همراهی شرکای خارجی، این محموله‌ها توقیف شده و هم‌اکنون در اختیار آمریکاست.»

نشریه وال‌استریت ژورنال روز پنجشنبه ۲۳ مرداد در گزارشی با استناد به مقام‌های آمریکایی نوشته بود نفتکش‌های ایرانی لونا، پاندی، برینگ و بلٌا در آب‌های آزاد توسط آمریکا توقیف شده‌اند.

ایالات متحده آمریکا فروش نفت ایران را تحریم کرده است. دادستانی آمریکا با استناد به این تحریم‌ها، از یک دادگاه اجازه توقیف نفتکش‌های ایران را گرفته بود.

یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته که این نفتکش‌ها بدون استفاده از نیروی نظامی توقیف شده‌اند. این مقام آمریکایی جزییاتی در خصوص واقعه بیان نکرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه منتشر شده امروز خود، میزان سوخت این نفتکش‌ها را معادل یک میلیون و ۱۱۶ هزار بشکه ارزیابی کرد.

رویترز همچنین در این باره گزارش داده بود که اقدام روز چهارشنبه ایران در متوقف کردن یک نفتکش در آب‌های بین‌المللی در تنگه هرمز با توقیف کشتی‌های حامل سوخت ایران برای ونزوئلا مرتبط است و به صورت تلافی جویانه بر ضد مالکان یونانی برخی از این کشتی‌ها صورت گرفته است.

سفیر ایران در ونزوئلا ولی با گفتن اینکه: «نه كشتي ها ايراني هستند و نه مالك يا پرچم انها ارتباطي به ايران دارد»، خبر توقیف این کشتی‌ها را تایید کرده، هرچند با تاکید بر اینکه نه مالک و نه خود کشتی‌ها ارتباطی با ایران دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا