جهانسلامتی و زندگیسیاست

آمریکا: عملیات‌های سایبری ایران و چین می‌تواند مانع ساخت واکسن کرونا شود

مقامات آمریکایی اعلام کردند هکرهای چینی و ایرانی حملات مستمری انجام می‌دهند که می‌تواند مانع از ساخت واکسن ضد کرونا شود.

بر اساس گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال در روز چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت به نقل از مقام‌های رسمی دولت آمریکا منتشر کرده، هکرهای چینی و ایرانی با هدف به دست آوردن داده‌های شرکت‌های داروسازی، بیمارستان‌ها و همچنین دانشگاه‌هایی که در باره ساخت واکسن کرونا تحقیق می‌کنند، حملات مستمری در حال انجام دادن هستند.

همزمان پلیس فدرال آمریکا و آژانس امنیت سایبری و زیرساختی این کشور با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در حال تحقیق درباره پیامدهای حملات سایبری به سازمان‌های آمریکایی هستند.
به گفته اف‌بی‌آی و‌ آژانس امنیت سایبری آمریکا در طول این تحقیقات شاهد «تلاش‌ها با هدف شناسایی و دسترسی غیرقانونی به تحقیقات و داده‌های بهداشت عمومی در رابطه با واکسن، درمان و آزمایش روی کووید-۱۹» بوده‌اند.
لازم به ذکر است که در این بیانیه اشاره‌ای مستقیمی به دست داشتن هکرهای ایرانی و چینی در این حملات نشده ولی خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که هکرهای مرتبط با ایران کارکنان شرکت داروسازی آمریکایی گیلاد را که تولید کننده داروی ضدویروس رمدسیویر است، هدف قرار داده‌اند.
پیشتر نیویورک تایمز در گزارشی نوشته بود که اف‌بی‌آی همراه با وزارت امنیت داخلی آمریکا دربارۀ هدف قرار گرفتن اطلاعات و داده‌های آمریکا در رابطه با تحقیقات مرتبط با کشف واکسن کرونا «هشدار رسمی به دولت چین»خواهد داد.
چین اتهامات مرتبط با حمله سایبری را رد کرده است.
ماه‌ گذشته نیز گزارش‌هایی درباره تلاش هکرها برای سرقت داده‌های شبکه سازمان جهانی بهداشت منتشر شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا