جهان

مرکل از عملیات جاسوسی «هکرهای روسی» بر علیه خود خبر داد

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت مستندات مهمی در دست دارد که نشان می‌دهد شخصا توسط جاسوس‌های روس هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

صدراعظم آلمان که روز چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت، در جمع نمایندگان پارلمان آلمان سخن می‌گفت، اظهار داشت با اینکه در جهت برقراری ارتباط خوب با روسیه تلاش می‌کنم اما «در عین حال صادقانه می‌گویم که اقدام آنها برای من آزار دهنده است.»

خانم مرکل همچنین تاکید کرد مستندات محکمی در دست دارد که نشان می‌دهد ماموران دولت روسیه مستمرا بر علیه شخص وی عملیات جاسوسی انجام می‌دهند.

صدراعظم آلمان ضمن ناهنجار خواندن این حملات آن را «فراتر از آزاردهندگی» توصیف کرد و گفت در صورت تداوم  اقدامات این چنینی روسیه را تحریم خواهد کرد.

لازم به ذکر می‌باشد که سرویس‌های اطلاعاتی آلمان بارها گزارش داده‌اند که هکرهای روس قانونگذاران و مقامات این کشور را مورد حمله سایبری قرار داده و اقدام به جاسوسی کرده است.

همچنین رسانه‌های آلمانی نیز گزارش داده‌اند که ایمیل خانم مرکل در سال ۲۰۱۵ توسط روس‌ها هک شده است.

دولت روسیه تاکنون ادعاها مبنی بر حملات سایبری از سوی سرویس‌های جاسوسی خود علیه دولت‌های خارجی را رد کرده است.

روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» نیز روز یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت، گزارشی منتشر کرد که می گوید دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی بریتانیا که برای دستیابی به واکسن کرونا تلاش می‌کنند، در معرض حملات سایبری قرار دارند.

این روزنامه به نقل از نهادهای منیتی بریتانیا گفت که رد پای روسیه وایران در این حملات دیده می‌شود.

دیلی میل افزود که این حملات سایبری، همچنین، وب‌سایت‌های پژوهشگران و پزشکانی را نیز که در حال تحقیقات ویروس شناسی هستند، هدف قرار داده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا