ایرانجهانخاورمیانهسیاست

آمریکا و قطر یک شبکه تامین مالی حزب‌الله لبنان را تحریم کردند

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده و قطر روز چهارشنبه اقدام مشترکی را علیه شبکه تامین مالی حزب الله انجام دادند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ایالات متحده و قطر روز چهارشنبه اقدام مشترکی را علیه شبکه تامین مالی حزب الله انجام دادند.

آندره آ گاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه می گوید: “حزب الله به دنبال سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی با توسعه شبکه های جهانی سرمایه گذاران برای پر کردن خزانه و حمایت از فعالیت های تروریستی خود است. ماهیت فرامرزی این شبکه مالی حزب الله بر اهمیت همکاری مستمر ما با شرکای بین المللی، مانند دولت قطر، برای محافظت از سیستم های مالی ایالات متحده و بین المللی در برابر سوء استفاده تروریست ها تاکید می کند.”

این وزارتخانه در وب سایت خود گفت که این افراد شامل شهروندان قطر، عربستان سعودی و بحرین و همچنین یک فلسطینی هستند. این گروه ۷ نفره، از طریق یک شرکت املاک و مستغلات مستقر در منطقه خلیج میلیون‌ها دلار به حزب‌الله و موسسات مرتبط با این گروه منتقل کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این اقدام “یکی از مهمترین اقدامات مشترک” است که واشنگتن با یکی از اعضای شورای همکاری خلیج انجام داده است و از سایر دولتها خواست در هدف قرار دادن حزب الله از این روش پیروی کنند.

بلینکن در بیانیه ای گفت که بحرین همزمان حساب های بانکی مربوط به این شبکه را مسدود کرده و سه نفر را به دادستانی این کشور ارجاع داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا