خاورمیانه

ائتلاف تحت رهبری عربستان ۶ پهپاد حوثی‌ها را که به سمت این کشور شلیک شده بود، ساقط کرد

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی گفت که ۶ پهپاد انفجاری حوثی‌ها را که روز جمعه ۱۵ اسفند به سمت عربستان شلیک شده بودند، رهگیری و ساقط کرد.

دفاع مدنی سعودی گفت، در اثر سقوط بخشهایی از پهپاد منهدم شده، یک پسر بچه ۱۰ ساله و همچنین یک مرد که در نزدیکی شهر “خمیس مشیط” عربستان رانندگی می کرد، زخمی شد.

حوثی های همسو با ایران اخیراً حملات پهپادی و موشکی برون مرزی را به شهرهای عربستان سعودی افزایش داده اند و بیشتر مناطق جنوبی این کشور را هدف قرار داده اند. ائتلاف عربی می گوید بیشتر حملات را رهگیری می کند.

یحیی سریع، سخنگوی شبه‌نظامیان حوثی  روز جمعه در پست های توئیتری خود گفت که آنها به فرودگاه بین المللی ابها و پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط حمله کردند.

نیروهای حوثی یمن همچنین روز پنجشنبه اعلام کرده بودند که با موشک به تأسیسات آرامکو عربستان در شهر جده در دریای سرخ حمله کرده‌اند. مقامات عربستان سعودی این حمله را تأیید نکردند.

افزایش حملات حوثی‌های یمن به مناطق غیرنظامی عربستان سعودی در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده و سازمان ملل متحد تلاش های صلح را از سر گرفته اند.

روز سه شنبه، وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه دو رهبر نظامی حوثی اعمال کرد.

پیش‌تر سازمان ملل و ایالات متحده در گزارشات جداگانه‌ای ارسال پهپاد و موشک از ایران به حوثی‌های یمن را تایید کرده‌اند.

همچنین بخوانید: گزارش سازمان ملل: دستیابی حوثی‌ها به سلاح‌های ساخت ایران

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران نیز روز سه‌شنبه ۱ مهر به ارسال فن‌آوری موشکی و پهپادی به  حوثی‌های شورشی یمن اذعان کرد.

همچنین بخوانید: اذعان ایران به ارسال فن‌آوری موشکی و پهپادی به حوثی‌های یمن

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا