آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اتهام تازه علیه پریسا رفیعی به خاطر انتشار نامه در خصوص شکنجه در دوران بازداشت

دادسرای زندان اوین در یک پرونده سازی جدید، پریسا رفیعی فعال صنفی و حقوق زنان را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام کرد.

دادسرای زندان اوین، امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد، در یک پرونده سازی جدید، پریسا رفیعی، شهروند زنجانی و فعال صنفی دانشگاه تهران و حقوق زنان را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» تفهیم اتهام کرد.

این پرونده به دلیل نامه‌ای است که خانم رفیعی اردیبهشت‌ سال ۹۸ در خصوص شرایط بازداشتگاه انفرادی اطلاعات سپاه و فشار مضاعف بر فعالین مدنی زن با اهرم‌هایی چون «تست بکارت» منتشر کرده بود.

خبرگزاری هرانا گزارش می‌دهد، این جلسه در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی‌مرادی برگزار شد و خانم رفیعی از بابت «تبلیغ علیه نظام» مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

بر اساس این گزارش احضار خانم رفیعی بدون صدور ابلاغیه قبلی صورت گرفته است.

پریسا رفیعی، اسفند سال ۹۶ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و مدت ۲۳ روز در مکان نامعلومی در سلول انفرادی در بازداشت به سر برد.

خانم رفیعی سپس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوع الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه های سیاسی محکوم شد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر این فعال صنفی قرار بود ۱۱ تیرماه در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران تشکیل شود که در زمان مراجعه گفته شد به استیذان رئیس قوه قضاییه جلسه دادگاه تجدیدنظر برگزار نخواهد شد و حکم به صورت غیابی صادر می‌شود.

دادگاه تجدیدنظر بدون برگزاری جلسه دادگاه و به صورت غیابی حکم ٧سال حبس تعزیری، ٧۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع‌خروجی و همچنین محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی «پریسا رفیعی» شهروند زنجانی و فعال صنفی دانشگاه تهران را عینا تایید کرد.

خانم رفیعی طی نامه‌ای که بعد از آزادی موقت منتشر کرد نوشت که در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی چون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت.

ضابط پرونده این فعال صنفی در دوران بازداشت و در پاسخ به پیگیری‌های خانواده گفته بود پریسا چون همکاری نمی‌کند از حقوق قانونی‌اش محروم می‌شود.

همچنین در کیفرخواست این شهروند زنجانی به دلایلی چون «عدم همکاری متهم» و «انکار همه موضوعات مطروحه به راحتی» استناد شده و بارها به گزارشات اداره اطلاعات و حراست دانشگاه تهران ارجاع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا