ایرانورزش

محکومیت‌های فیفا یا کسری بودجه؟ جذب بازیکن و مربی خارجی ممنوع شد

بر اساس گزارشات منتشر شده، ​هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه‌ها در فصل آینده را تصویب کرد.

سازمان لیگ فوتبال ایران، امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد با انتشار ابلاغیه‌ای رسمی اعلام کرد که هیچ تیم لیگ برتری نمی‌تواند برای فصل آتی بازیکن و سرمربی خارجی جذب کند.

در ابلاغیه سازمان لیگ فوتبال ایران آمده است: «هیات رئیسه سازمان لیگ بنا به ملاحظات متعدد مصوب کرد که در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مسابقات باشگاهی عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه ها ممنوع شود و بازیکنان و مربیان خارجی فعلی شاغل در صورت اتمام مدت قرارداد فقط می‌توانند با همان باشگاه فعلی خود تمدید کنند و پیوستن آنها به سایر باشگاه ها نیز ممنوع است.»

تصمیم سازمان لیگ در حالی صورت می‌گیرد که مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش و جوانان ایران در در اردیبهشت سال جاری در گفت و گویی تلویزیونی از ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خبر داده بود.

خبرگزاری ایلنا در گزارشی نوشت، در هفته جاری در حالیکه هنوز پرونده شاکیان خارجی استقلال و پرسپولیس هنوز حل و فصل نشده است مشخص شد فدراسیون فوتبال ایران هم به جمع بدهکاران بزرگ در فیفا اضافه شده است. پس از شکایت مارک ویلموتس به فیفا، فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت نزدیک به ۸ میلیون یورو جریمه به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران محکوم شد.

به عقیده ایلنا، به نظر می‌رسد تصمیم جدیدی که از سوی سازمان لیگ اعلام شده است جلوگیری از انباشته شدن بدهکاری‌ها در فیفا است.

در همین حال در روزهای اخیر اعلام شد که کمیته حل اختلاف فیفا باشگاه تراکتور را به پرداخت یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو به کوین فورچونه، بازیکن سابق مارتینیکی این تیم محکوم کرده است.

از دیگر سو به‌نظر می‌رسد به دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا بر علیه ایران و به تبع آن بحران اقتصادی، کسری بودجه، بلوکه شدن ارزهای متعلق به ایران در بانک‌های خارجی و نبود ارز و همچنین بحران کرونا، ایران در تلاش است تا از این طریق نیز راه خروج ارز از کشور را گرفته باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا