ایرانسیاست

احتمال درگیری ایران در جنگ های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی به گفته فرماندۀ سپاه پاسداران.

علی خامنه ای، در پیام خود به مناسبت تحویل سال جدید خورشیدی، آمریکا را متهم به تولید ویروس کرونا کرد و حتا بعید ندانست که این ویروس را در انطباق با "ژنتیک مردم ایران"  برای از میان بردن شمار بالایی از آنان ساخته باشد.

سردار حسین سلامی، فرماندۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حاشیه “رزمایش سه روزۀ دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه”، گفت : درگیر شدن جمهوری اسلامی در “جنگ های هسته ای، شیمایی و بیولوژیک” نامحتمل نیست. او با اشاره به “رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران” گفت که این نیرو “آمادگی برای مقابله با جنگ های بیولوژیک را همواره در دستور کار دارد.”

حسین سلامی سپس اضافه کرد : “بیماری کرونا به ما کمک کرد آنچه را آماده کرده بودیم در معرض یک آزمون عملی قرار دهیم و در شرایط عملیات واقعی تست کنیم.” فرماندۀ سپاه پاسداران سپس گفت که “عملیات رفع آلودگی از مراکز پرتجمع  […] در اقصی نقاط کشور […] ادامه پیدا خواهد کرد” و سپاه پاسداران در رزمایش کنونی خود سعی کرد توانایی ها و تجهیزات خود را برای مقابله با جنگ بیولوژیک به نمایش بگذارد.

علی خامنه ای، در پیام خود به مناسبت تحویل سال جدید خورشیدی، آمریکا را متهم به تولید ویروس کرونا کرد و حتا بعید ندانست که این ویروس را در انطباق با “ژنتیک مردم ایران”  برای از میان بردن شمار بالایی از آنان ساخته باشد. به همین دلیل علی خامنه ای پیشنهاد کمک دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا را در ایران رد کرد و آن را پوششی احتمالی برای ازمیان بردن تعداد بیشتری از ایرانیان دانست.

پیرو همین اظهارات سپاه پاسداران و دولت روحانی حتا کمک سازمان فرانسوی “پزشکان بدون مرز” را برای کمک به ایرانیان مبتلاء به ویروس کرونا در ایران رد کردند پس از آنکه از این سازمان دعوت کرده بودند برای ایجاد یک بیمارستان صحرایی در اصفهان تجهیزات و کادر پزشکی خود را به ایران بفرستد.

حسین سلامی همچنین در اظهارات امروز خود پیشنهاد دولت آمریکا برای کمک به مردم ایران را “عوامفریبی” خواند و گفت برای مقابله با کرونا : “نیازی به کمک آنها [آمریکایی ها] نداریم”، اما، “می توانیم به آمریکایی ها کمک کنیم”، زیرا، به ادعای حسین سلامی، “زیرساخت های بهداشتی آمریکا قادر نیستند که در مقابله با این پدیده از مردم آمریکا محافظت کنند.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا