جهانسلامتی و زندگی

دانشمندان از جمله «لویت» برنده جایزه نوبل پایان قریب‌الوقوع کرونا را نوید دادند

پرفسور مایک لویت، در فوریه گذشته در باره احتمال گسترش ویروس کرونا در چین را پیش بینی کرده بود.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، گروهی از دانشمندان و متخصصان از جمله مایکل لویت، دانشمند آمریکایی-بریتانیایی که در سال 2013 برنده جایزه نوبل شیمی شد، در تحقیقات جدید خود از احتمال پایان قریب‌الوقوع بیماری همه‌گیر کرونا که باعث ایجاد رعب وحشت در جهان شده است، خبر دادند.

ازراست به چپ: الكساندر میاسنیكوف ومایکل لویت وسرگئی کیسلو

پرفسور مایک لویت، متولد سال 1947 در آفریقای جنوبی و فارغ التحصیل دانشگاه ستانفورد ایالات متحده آمریکا که در فوریه گذشته در باره احتمال گسترش ویروس کرونا در چین را پیش بینی کرده بود.

پرفسور مایک لویت، در مصاحبه‌ای با روزنامه (China Daily News) که به زبان انگلیسی در هنگ کنگ منتشر می‌شود، نقطه عطف در گسترش ویروس با آغاز و پایان آن و همچنین کاهش تعداد کشته شدگان و مجروحان را به دقت مشخص کرده بود. او در ارزیابی تخمینی خود تعداد قربانیان در چین را تا حدود 3250 نفر و مبتلایان را 80 هزار نفر تخمین زده بود. ارزیابی این پرفسور با آنچه اتفاق در چین اتفاق افتاد، یعنی 3200 نفر که جان باختند و81 هزار مبتلا بسیار نزدیک از آب درآمد.

اما در باره پیش بینی جدید، مایک خاطرنشان كرد: « نکته مهم كنترل اصضراب و ترس و جلوگیری از هرج و مرج است، زیرا بیماری همه گیر ممکن است به برخلاف تصور ما بزودی از بین برود. دانشمندان در ایالات متحده آمریکا و سایر نقاط جهان از جمله در روسیه پیش بینی مایک لویت را همراهی کردند از جمله الكساندر میاسنیكوف، پزشک ارشد بیمارستان «سیتی کلینک » مسكو همین نظر را تأیید می‌کند.

این متخصص روس با انتقاد از كشورهای اروپایی گفته است آنها به جای تلف کردن وقت خود برای کشف واکسن ضد این ویروس، باید ابتدا اقدامات پیشگیرانه را اتخاذ می‌کردند. الكساندر میاسنیكوف در پایان پیش بینی کرد که این ویروس بزودی از بین خواهد رفت.

سرگئی کیسلو مدیر فناوری سلولی در انستیتوی ژنتیک عمومی «واویلوو» در مسکو نیز پیش بینی کرد که ویروس کرونا در حال کاهش و در نهایت در آینده نزدیک ناپدید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا